rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

 

تنظیم قرارداد یکی از مسائل حقوقی پرکاربرد در زندگی می باشد و افراد زیادی برای نگارش صحیح آن نیاز به آموزش دارند. در اینجا قصد داریم به تعدادی پرسش در زمینه تنظیم قرارداد پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

تنظیم قرارداد چیست

  • در تنظیم قرارداد با سرمایه گذار چه آیتم هایی مهم است؟

جهت عقد قرارداد با سرمایه گذاران یکی از مسائل مهم و ضروری داشتن بیزینس پلن یا برنامه کسب و کار است. اما گاهی ممکن است این مورد کافی نباشد و نیاز به اسناد و مدارک دیگری از جمله financial projection و action plan ها باشد که در قالب KPI ها به سرمایه گذار ارائه میشود.

  • مهمترین مباحث حقوقی برای تنظیم قرارداد لازم است، چیست؟

مقررات مربوط به قواعد عمومی قراردادها را می توان از کتاب های مربوطه مطالعه کرد، اما این به تنهایی کافی نیست.

 یکی از موارد مهم در این باره، قراردادهایی است که دارای جهل(خطرناک) هستند باطل است چرا که ممکن است موجب اختلافات بعدی بین طرفین شود. 

مثلا تعیین مهلت برای معامله ضروری است و در غیر صورت معامله باطل است. همچنین ارزش مبیع، مکان، نحوه تحویل، کیفیت کالا، عوارض، کسورات، نظارت، فورس ماژور و ... همگی باید مشخص شوند.

  • تنظیم قرارداد هم بنیان گذاران چیست و چرا مهم است؟

یکی از نکات ضروری در هنگام راه اندازی یک کسب و کار، داشتن یک توافقنامه مکتوب بین صاحبان کسب و کار است.

 چرا که نبود آن با وجود دوستی بین طرفین می تواند مشکلاتی را موجب شود. در کسب و کارهای امروزی و فناورانه، هنگام مشارکت نمی توان بطور دقیق سهام هر شخص را مشخص کرد و تعیین ارزش ها در طول زمان صورت می گیرد که همه این موارد می تواند در قرارداد هم بنیانگذاری مشخص شود.

  • جزئیات مهم در تنظیم قرارداد سرمایه گذاران با کارآفرین چیست؟

در مدل های کسب و کارهای فناورانه، هنگام عقد قرارداد اصلی بین سرمایه گذار و سرمایه پذیر، اینکه کارآفرین طبق برنامه ریزی اعلام شده، کارهای خود را پیش ببرد اهمیت دارد. 

از این یک سری از ترم ها در قرارداد آورده میشود تا سرمایه گذار بتواند کنترل خود را روی راهبرد و پیش برد کسب و کار داشته باشد.

 از جمله این موارد Vesting سهم است که اشاره به تعهدات طرفین در طول زمان دارد و در صورت برآورده نشدن آنها بسته به قرارداد بسته شده، سهم طرفین تعدیل میشود. مورد بعدی عدم رقیق سازی سهم است که به ارزشگذاری کسب و کار مربوط می شود.

 

مشاور تنظیم قرارداد

نتیجه گیری 

با توجه به پرسش و پاسخ های بالا متوجه شدید نکات بسیار زیادی در زمینه تنظیم قرارداد وجود دارد که می توانید برای آگاهی بیشتر در این زمینه از وکلا و متخصصین مربوط به تنظیم قرارداد کمک بگیرید. 

اپلیکیشن حقوقی به نام شهرداد طراحی شده  است که توسط آن می توانید با مشاوران و متخصصان حقوقی به راحتی ارتباط برقرار کنید. 

نکته مهم این است که در تنظیم قرارداد، هرنوعی که باشد به هیچ وجه سهل انگاری نکنید و حتما با مشورت از یک وکیل مجرب این کار را انجام دهید و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی