rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

با گذر زمان ماشین های کنترلی که توسط سیم به کنترل وصل می شدند کنار رفته و تبدیل به ماشین های کنترلی بدون سیم شده اند و چند سالیست که این اسباب بازی های هیجان انگیز با افزایش قدرت و سرعت و پیشرفت تکنولوژی پا به عرصه ورزشی و حرفه ای گذاشته اند. ماشین های کنترلی به ماشین های RC نیز معروفند که مخفف Radio Control می باشد.

مسابقات ماشین کنترلی در جهان به دو صورت آفرود (Off Road) و آنرود (On Road) برگزار می‌شود.

مسابقات آفرود

در مسابقات آفرود از ماشین های کنترلی سوختی و الکتریکی استفاده شده که هر کدام به دو بخش ماشین های تراک (Truck) و باگی (Buggy) دسته بندی می‌شود. ماشین های کنترلی آفرود، دارای شتاب زیاد و سرعت بالا (۶۵ کیلومتر بر ساعت) هستند. در هر فصل بصورت سالانه چهار مسابقه در بخش ماشین های کنترلی آفرود تراک (سوختی و الکتریکی) ‍، و در بخش آفرود باگی (سوختی و الکتریکی) به صورت کشوری برگزار می شود.

مسابقات آنرود

مسابقات آنرود در ۲ بخش دریفت (Drifting) و (Drag)‌ برگزار می شود.‍ پیست آنرود آسفالتی صاف و هموار با چند مسیر مستقیم و مارپیچ در فضایی حدود (۱۰۰۰ متر مربع ) می باشد. کاربر باید بالای سکوی کنترل ۳ متری ایستاده و خودرو را از این مسیرها عبور دهد.

انواع ماشین کنترلی حرفه ای

انواع ماشین کنترلی سرعتی بزرگسالان بر اساس عملکرد، نیروی محرک، تعداد دیفرانسیل و برند دسته بندی می‌شوند.

ماشین کنترلی آنرود (On Road)

سرعت این ماشین های کنترلی بالاتر از نوع آفرود بوده و برای حرکت روی سطوح صاف مثل جاده و دریفت طراحی شده و مناسب مسابقات ماشین های کنترلی آنرود می‌باشد.

ماشین کنترلی آفرود (Off Road)

قدرت ماشین های کنترلی آفرود بیشتر از آنرود و سرعت آن کمتر است. این ماشین ها برای حرکت در مناطق صعب العبور و سنگلاخی با شیب های زیاد طراحی شده است.

ماشین کنترلی تراک (Truck)

این ماشین ها نسبت به ماشین های آنرود شاسی بلندتری دارند اما همانند آفرود توانایی عبور از مسیر سنگلاخی را ندارند. کمک فنر های قوی ، لاستیک بزرگتر و شاسی بلند تر قدرت قابل توجهی به این ماشین ها می دهد.

ماشین های کنترلی تراک ۲ دیفرانسیل بوده و ۴ چرخ توانایی حرکت دارند.

ماشین کنترلی باگی (Buggy)

ماشین کنترلی باگی نسبت به تراک شاسی پایین تری دارد که این موجب پایداری بیشتر و پرش های بلندتر می‌شود (۵ تا ۱۰ متر). این ماشین ها به دلیل سرعت بالا برای مسابقات روی سطوح صاف مثل جاده و آسفالت مناسبند.

ماشین کنترلی دریفت (Drift)

ماشین کنترلی دریفت برای مسابقات و حرکت روی سطوح بسیار صاف مثل سالن های ورزشی و آسفالت طراحی شده است.

خرید ماشین کنترلی سوختی و الکتریکی

ماشین های کنترلی بر اساس منبع تامین انرژی به دو دسته سوختی و الکتریکی تقسیم می‌شوند.

ماشین کنترلی بنزینی

ماشین های کنترلی سوختی برای مسابقه یا به صورت تفریحی استفاده می شوند.این دسته از ماشین ها برای حرکت از بنزین یا نیترو ؛نیترو متان، اتانول و روغن کرچک؛ استفاده می کنند.سرعت بالا، قدرت، سیستم فنر بندی مقاوم،تعلیق و شاسی از ویژگی های این نوع ماشین می باشد.

این ماشین ها قابلیت تعمیر و تعویض قطعات و تیونینگ دارند و ارتقاء می یابند. سرعت آن ها بین ۷۰ تا ۱۲۰ کیلومتر و شتاب صفر تا صد (۷-۲.۴ ثانیه)

ماشین کنترلی الکتریکی

منبع تامین انرژی ماشین های کنترلی سرعتی الکتریکی، باتری لیتیوم پلیمری و لیتیوم یونی می باشد. سیستم این ماشین ها بسیار با کیفیت و پیشرفته است و راندمان بالای دارد. همانند ماشین واقعی اما در ابعاد کوچکتر است. سرعت ماشین کنترلی الکتریکی بین ۸۰ تا ۱۲۰ و با تیونینگ و ارتقاء تا ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت نیز می رسد. همانطور که اشاره شد این ماشین های بی صدا به دلیل توان موتور و نوع آن شتاب و سرعت بسیار بالایی دارند. قطعات ماشین های کنترلی الکتریکی قابل تعویض و ارتقاء می باشند.

 

 

  • ۰۱/۱۲/۱۵
  • rubi sun

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی