rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

چکمه و کفش ایمنی یکی از مهمترین مسائلی هستند که هر کارگاه صنعتی باید به استفاده کارگران از آن‌ها بیشترین اهمیت را بدهد. با بررسی آمارهای ارائه شده توسط مراجع معتبر، مشخص شده است که حجم زیادی از سوانح و حوادث حین کار در اثر عدم استفاده از پای پوش های حفاظت در برابر حوادث کار ایجاد گردیده است.

با این حال، چکمه و کفش ایمنی هر کدام اثر و کارکرد متفاوتی دارند. چکمه بیشتر در صنایعی ضروری است که اهمیت حفاظت و ایمنی معطوف به مراقب در برابر مواد مضر شیمیایی می‌باشد. در حالی که کفش ایمنی برای محافظت در برابر مواردی همچون این مسائل کاربرد دارند.

  • حفاظت در برابر لیز خوردن

  • آسیب در مقابل سقوط اجسام

  • محافظت در برابر برق گرفتگی

  • محافظت در برابر بریدگی در اثر برخورد با اجسام نوک تیز

  • محافظت در برابر سوراخ شدن کف پا در اثر رفتن روی اجسام تیز

کفش ایمنی مناسب

ویژگی های چکمه ایمنی صنعتی

چکمه ایمنی صنعتی برای اینکه بتواند بهترین عملکرد را برای کارگر و اصول hse داشته باشد، باید برای صنعت مورد نظر بهینه سازی شده باشد. مثلا چکمه ایمنی صنعتی در صنایع شیمیایی باید در برابر نفوذ رطوبت، مواد خورنده اسیدی یا بازی و یا سوراخ شدن مقاوم باشد. در حالی که در صنایع ریخته گری، بیشترین اهمیت در چکمه ایمنی صنعتی ناظر بر حفاظت حرارتی است.

البته علاوه بر این موارد، برخی از ویژگی‌های ضروری در کلیه چکمه و کفش های ایمنی مشترک هستند. مثلا لیز خوردن یکی از خطرناک ترین کارهایی است که ممکن است برای هر کارگری حادث شود. از آن جایی که بسیاری از این موارد در قسمت قبلی مطرح شد، در این قسمت از مطلب از اشاره مجدد به آن‌ها صرف نظر می‌شود

کفش ایمنی کار و مزیت های آن

در این قسمت لازم است تا کمی هم در باب استفاده از کفش ایمنی و مزیت های آن در برابر چکمه اشاره شود. به صورت خلاصه باید گفت که اگر امکان انتخاب بین کفش ایمنی و چکمه وجود داشته باشد، ارجحیت با کفش ایمنی است.دلیل این امر نیز بسیار ساده و پیش پا افتاده است. راحتی دهر چه بیشتر کارگران در حین کار.

با این حال تمامی مشاورین hse بر این نکته اتفاق نظر دارند که کلافگی، خستگی و ناراحت بودن لباس‌های کار می‌شود که احتمال بروز حوادث کار به شدت افزایش یابد. بنابراین باید حتما در کنار مواردی که ذکر شد، راحتی کفش ایمنی هم محل اهمیت باشد. به همین دلیل، این موارد را نیز باید در انتخاب کفش ایمنی مورد توجه قرار داد.

  • عدم تعریق پا و امکان تهویه درون کفش

  • راحتی کفش روی پا

  • محافظت در برابر تاول خوردن میخچه زدن پا

چکمه جوشکاری

خرید چکمه و کفش ایمنی

در انتها بد نیست اشاره کنیم که کفش و چکمه تنها برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. مثلا یکی از مصارف عمده در چکمه، استفاده در صنایع کشاورزی و باغبانی است. به همین دلیل تمامی فروشگاه‌های محصولات البسه حفاظتی و کار، کفش‌های مخصوص باغبانی را نیز ارائه می‌دهند.

اگر با مطالعه مسائل بالا نسبت به چکمه و کفش ایمنی علاقه مند شده اید، از شما دعوت می‌کنیم تا برای مطالعه مطالب کاملتر به مجله ایمنی یونکس نیز سر بزنید. همچنین محصولات فروشگاه یونکس را نیز ملاحظه فرموده و در صورت تمایل، کفش مورد نظر خود را از همان جا تهیه کنید.

 

  • ۰۰/۰۸/۱۱
  • rubi sun

چکمه

کفش ایمنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی