rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

با نزدیک شدن فصل بارندگی، یکی از نگرانی‌های هر صاحبخانه‌ای، ایزوگام سقف ملک خود است. البته ممکن است تصور کنید که ملک نوساز شما احتمالا به ایزوگام نیازی نخواهد داشت. با این وجود باید به عرض شما برسانیم که در هر ۱۰ سال باید ایزوگام سقف را از نو بازسازی کرد. البته اگر از ابتدا از عایق‌های خوبی در آن استفاده شده باشد. زیرا در این صورت احتمالا باید پس از 5 سال بازنگری‌ای در وضعیت سقف خود به عمل بیاورید.

امیدواریم که شما از این دسته افراد نباشید. زیرا با قیمت‌های کنونی احتمالا بازسازی کلی عایق‌بندی سقف برای شما بار مالی سنگینی خواهد داشت. با این وجود در صورتی که چاره‌ای جز این نداشته باشید، می‌توان با رعایت نکاتی هزینه ایزوگام را به کمینه ممکن رسانید. به همین علت تصمیم گرفتم تا با تحلیل اجزای یک لایه عایق‌بندی، تقریبی از مهم‌ترین عوامل دخیل در هزینه ایزوگام را برای شما بیان بنمایم.

لیست قیمت ایزوگام بدون نصب

مهمترین عوامل موثر در هزینه ایزوگام چه مواردی هستند؟

برای این که بدانیم هزینه ایزوگام با چه پارامترهایی تعیین می‌شود باید از دو جنبه به این موضوع نگاه کنیم. اول، اثر خود رول‌ها و دوم، عوامل تجاری و عملیاتی. شاید مورد اخیر برای شما تا حدودی تعجب برانگیز باشد. با این وجود قیمت کلیه‌ی مصالح ساختمانی، اعم از پتروشیمیایی و غیر از آن در طول سال متغیر است. دلیل این موضوع را هم باید در افت این صنعت در نیمه دوم سال دانست.

برای این که بتوانید در این زمینه بیشترین صرفه‌جویی را داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم کار خود را برای روز‌های ابتدایی پاییز به تعویق نیندازید. علاوه بر این که در این روزها نمی‌توانید از هیچ تخفیف فصلی برای خدمات خود بهره‌مند شوید، بلکه ممکن است کیفیت خوبی را نیز در عایق‌کاری سقف خود دریافت ننمایید. زیرا ایزوگام پس از نصب باید حداقل یک تا دو هفته کاملا خشک باقی بماند.

نکته‌ی دوم عملیاتی در هزینه ایزوگام را باید از نظر بعد مسافت و حمل و نقل به محل مورد مداقه قرار داد. در این راستا، بهتر است در صورتی که از فروشگاه‌های خارج از محدوده شهری خرد می‌کنید حتما از آن‌ها بخواهید تا تخفیف ویژه‌ای را برای شما قائل شوند.

بهترین ایزوگام برای پشت بام

سایر اجزای تشکیل دهنده ایزوگام

از دیگر خواص فنی که در عایق‌های سقفی ایزوگامی وجود داد، باید به پترن و تکسچر (طرح) و یا رنگ آن‌ها اشاره کرد. علاوه بر آن، ضخامت و لایه‌های رول هم در قیمت و هزینه ایزوگام مهم هستند. بدیهی است هر چه این مشخصات پررنگ‌تر باشند، قیمت بیشتر خواهد شد.

علاوه بر آن، کیفیت قیر مورد استفاده در ایه‌ها هم باید در صدر مشخصات فنی‌ای قرار داد که بر قیمت اثر می‌گذارد. قیرهای دمیده موجب کاهش قیمت رو خواهند شد. بنابراین اگر در مناطق پربارش زندگی نمی‌کنید، نیاز به قیر پلیمری نخواهید داشت.

امیدوارم با مطالعه‌ی این مطلب موفق شده باشید تا درباره‌ی ایزوگام و هزینه آن اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت ایران ایزوگام مراجعه و در آن جا از مطالب مفصل‌تری بهره ببرید.

نظرات (۲)

  • رسول بهبهانی
  • کارتون حرفه ای و بی نظیره

    جنس ایزوگامتون خوبه ما راضی ایم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی