rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

 

در مفهوم رمزارزها یا ارزهای دیجیتال مفهومی وجود دارد به نام استیبل‌کوین که معنی آن، توکن‌هایی است که بر مبنای شبکه‌ی بلاک‌چین توسعه یافته‌اند اما ارزش آن‌ها بر خلاف دیگر ارزها، از سوی یک صرافی مرکزی ثابت نگاه داشته می‌شود.در این مقاله می خواهیم اشاره ای به این استیبل کوین محبوب داشته باشیم و بگوییم تتر چیست و چرا  خرید تتر در تمام سال ها، دارای یک قیمت واحد بوده است.

تتر چیست

 

 

مهم‌ترین این توکن‌ها، نرخ تتر است که همواره در نزدیکی یک دلار نگاه داشته می‌شود. البته نرخ تتر در طول این سال‌ها به دلیل دگرگونی‌های بازارهای مالی جهانی تغییراتی داشته و حتی در سال ۲۰۱۵ بر ۱.۲۱ دلار بالغ گردید. اما این نوسانات در نرخ تتر غیر عادی به شمار می‌آیند و تمام معامله‌گران بازار بر ثبوت نرخ تتر در همین محدوده اتفاق نظر دارند و روی آن حساب می‌کنند.

شرکت بیت‌فاینکس (بعدها آی‌فاینکس) در سال ۲۰۱۴ به این نیاز با معرفی استیبل‌کوینی موسوم به ریل‌کوین پاسخ داد. از ابتدای امر این شرکت مانند بسیاری از دیگر شرکت‌ها فعال در زمینه‌ی کریپتوکارنسی از سوی سیستم حقوقی کشورهای جهان اول به شدت تحت فشار بود. همین امر منجر به انتقال فعالیت‌ها به شرکت تحت نام جدید و تغییر نام توکن‌ها به تتر شد. 

از اولین سال‌های ظهور بیت‌کوین و به دنبال آن، اتریوم، ترون و سایر رمزارزها، نیاز به یک ارز مبادله‌ای که ارزش لحظه‌ای دلار را منعکس کند حس می‌شد. 

قیمت تتر چند است؟

قیمت تتر قرار است به صورت یک لنگر، یا گره در بازار معاملات عمل کند. خود اصطلاح نرخ تتر حاکی و روایت‌کننده‌ همین منظور است. در اینجا قیمت تتر که همواره برابر یک دلار بوده است وارد بازی شده، و با کارمزدهای ناچیزی که برای تبدیل طلب می‌کند، می‌تواند یاریگر مخاطبان برای ذخیره‌ی سود کسب شده، و یا خرید مجدد کریپتوکارنسی بدون پرداخت هزینه‌ی زیاد باشد. 

واژه‌ی تتر به معنی لنگر، سنجاق و یا گره‌ای است که بر اساس آن، معاملات و امور مبادله‌ای تثبیت گشته و به عنوان معیار مورد قبول قرار می‎گیرند. تعیین نرخ تتر به صورت ثابت مزایای زیادی را برای تمام بازیگران صحنه فراهم آورده است. 

همان طور که شما خود می‌دانید، نرخ لحظه‌ای کریپتوکارنسی‌ها به دلیل ماهیت آن‌ها با وجود رشد کلی و جودهشدارها مبنی بر وجود حباب در قیمت آن، همواره در حال صعود و افول است و جز برخی که به صورت دراز مدت روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، بسیاری قصد نوسان‌گیری از آن را دارند. اما از سوی دیگر، کارمزدهای تبدیل ارزها به فیات معمولاْ قابل توجه بوده و مظنه‌ی آن با وجود تعدیل شدن در مقادیر بالا، همچنان قابل توج است.

 

خرید تتر

راه مطمئن برای خرید تتر چیست؟

برای خرید تتر باید ابتدا به صراف معتبر و معتمد دیجیتالی مراجعه، و با احراز هویت خود در آن جا حساب باز کنید. بزرگترین صرافی فعال در بازار، خود شرکت آی‎فاینکس است. اما به دلیل محدودیت‎های نقل و انتقالات دلاری برای اتباع ایرانی، احتمال دارد که این کار برای شما مقدور نباشد. استفاده از vpn ورود شما را به این نوع صرافی ها کمی ناامن خواهد کرد.

به همین دلیل برای افتتاح حساب و ساخت یک کیف پول، باید به صرافی‎های معتبر دیجیتالی در ایران مراجعه کنید. در این صرافی‎ها با دریافت مبلغی ناچیز برای تبدیل ارز‎ نه تنها از دارایی شما با تبدیل به دلار در برابر نوسانات ارز محافظت می‎کند، بلکه اجازه‎ ورود به بازارهای مالی جذاب رمزارزها را هم برای شما فراهم می‎نماید.

منبع: تترلند https://tetherland.net

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی