rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

خرید موتور کرکره برقی از اولین قدم‌هایی است که باید در انتخاب و اسمبل اجزای کرکره برقی مورد توجه قرار گیرد. این قدم می‌تواند با توجه به نوع تیغه‌ها یا دیگر موارد موثر در قیمت کرکره برقی و یا با توجه به نوع استفاده مورد انتظار انجام شود. باید دقت داشته باشید که انتخاب و خرید موتور کرکره برقی در هزینه‌ی نهایی آن بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل باید در این امر دقت کافی را مبذول داشت.

برای بررسی هر چه بهتر این موضوع قصد داریم تا با بررسی گام به گام اجزای موثر در قیمت کرکره برقی، عواملی را نیز که در خرید موتور کرکره برقی باید به آن توجه شود را نیز مورد مداقه قرار دهیم. البته باید پیش از آن، مقدمه‌ای کوتاه زا موضوع را نیز بیان نماییم.

نکات مهم در خرید موتور کرکره برقی

اگر قصد خرید موتور کرکره برقی را دارید، باید بدانید که در ایران سه نوع توبولار، ساید و سانترال در دسترس هستند. مدل سنترال مدلی قدیمی و پردردسر است و بهتر است از آن استفاده‌ نشود. به جای آن مدل‌های توبلار و ساید را میتوان به کار برد. استراتژی کلی به این صورت است که انتخاب ما همواره مدل توبلار است، تا وقتی که مجبور به استفاده از ساید شویم.

خرید موتور کرکره برقی توبولار

دیگر عوامل مهم در قیمت کرکره برقی 

قیمت کرکره برقی برای بسیاری از کاربران موضوع مهمی است. گذشته از موتور، که مهم‌ترین جزء را در قیمت بیشتر کرکره‌ها تشکیل می‌دهد قیمت کرکره برقی با توجه به موارد متعددی می‌تواند متغیر باشد. عواملی مانند

  • ابعاد،

  • کیفیت یراق‌آلات (از جمله ریل، قوطی، شفت، صفحه پلیت، اندکپ یا یاتاق، جا قفلی)،

  • نوع، جنس و درصد خلوص فلزات به کار رفته شده در ساختار تیغه‌ها

  • نحوه اتصال تیغه‌ها به یکدیگر،

  • برند و کشور سازنده،

  • مشخصات فنی مانند مرکز کنترل و UPS و افزونه‌هایی مانند سنسورهای مختلف

مهمترین نکته‌ی توجیه کننده‌ هزینه‌های قیمت کرکره برقی ، بحث تأمین امنیت در آن است. در گذشته بسیار پیش آمده بود که انبارها و یا فروشگاه‌ها و کارگاه‌ها با ورود غیرمجاز سارقین دچار خسارات بعضاً جبران‌ناپذیر مالی رو به رو شده بود. 

البته با خرید موتور کرکره برقی می‌توان از ضد سرقت بودن کرکره اطمینان حاصل کرد. تمامی کرکره‌ها و درب‌های مکانیزه، به دلیل وجود گیربکس در ساختمان موتور آن‌ها ضد سرقت هستند و امکان باز کردن آن‌ها از پایین وجود ندارد.

قیمت کرکره برقی شیشه ای

اثر ابعاد پروژه در خرید موتور کرکره برقی

در این میان مهمترین عامل تعیین‌کنند‌ی قیمت کرکره برقی ، ابعاد پروژه است. حتی تاثیر قیمت خرید موتور کرکره برقی و تیغه در قیمت کل کار نیز، در مقابل این عامل در پروژهای عادی (بین 4 تا 8 متر) می‌تواند کم‌اهمیت باشد.

 در حقیقت تنها در ابعاد پایین‌تر خرید موتور کرکره برقی مهم خواهد بود. در ابعاد بالاتر، نوع تیغه‌ها تعیین کننده نهایی کل قیمت کرکره برقی خواهند بود.زیرا علاوه بر هزینه خود، ممکن است ما را وادار به خرید موتور کرکره برقی ساید نیز بنماید.

هر چه کرکره کوچک‌تر می‌گردد، نقش خرید موتور کرکره برقی در قیمت پررنگ‌تر و پررنگ‌تر می‌شود. تا جایی که در تغییر موتور از ساید به توبلار نیز یک افت ناگهانی در هزینه‌های قیمت کرکره برقی را تجربه خواهیم نمود. 

اثر تیغه‌ها در خرید موتور کرکره برقی

در حال حاضر در بازار سه نوع تیغه وجود دارد. تیغه‌های آلومینیوم تک و دوجداره، تیغه‌های پلی‎کربنات و انواع تیغه‌ی کرکره‌ی فولادی (که در واقع گالوانیزه است.). در این میان مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند بما را مجبور به خرید موتور کرکره برقی ساید کند، تیغه‌های رول گیتر هستند. این تیغه‌ها برای مصارف بسیار خاص و نیازمند حداکثر سطح حفاظت استفاده می‌شوند.

تیغه‌های رول‌گیتر با مفتول های فولادی آبکاری و با روکش آلومینیومی تولید شده و کاملا ضد برش هستند. همچنین در کنار این امکانات، قرقره‌هایی طراحی شده‎اند که از دو طرف داخل ریل قفل گشته، و خروج درب از ریل حتی با ضربه شدید را غیرممکن می‌سازند.

گذشته از این مدل، رایج‌ترین انتخاب تیغه‌ها در کل، تیغه‌های آلومینیومی هستند. عوامل مهم در تیغه آلومینیومی متعدد است و محدود به یک یا دو موضوع نمی‌شود. با این وجود، منشأ آلومینیوم تیغه‌ها را میتوان مهم‌ترین آن دانست. تیغه‌ها معمولا از سه نوع بیلت فابریک، سرشاخه و بازیافتی ساخته می‌شوند.

بیلت فابریک از شمش‌های درجه یک آلیاژ آلومینیوم، سیلیسیم و منگنز تولید شده و گران‌ترین نوع تیغه‌ها هستند. پس از آن تیغه‌های تهیه شده از بیلت سرشاخه قرار می‌گیرند که از بازیافت ضایعات خط تولید سایر محصولات آلومینیومی به دست می‌آیند. و در قعر رده‌بندی کیفی، تیغه‌های آلومینیومی بازیافتی وجود دارند که توصیه نشده و به راحتی مستهلک و خراب می‌شوند.

جمع بندی

همانطور که ملاحظه یم‌فرمایید هم در خرید موتور کرکره برقی و هم در عوامل موثر بر قیمت این تجهیزات، عوامل زیادی عامل بوده و بحث مفصلی به شمار می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت متین هوشمند مراجعه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی