rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

تنظیم قرارداد از حساس‌ترین خدمات حقوقی است که وکلا به مشتریان خود ارائه می‌دهند. کوچکترین سهو یا قصور در تنظیم قرارداد و امضا آن می‌تواند برای موکلان ضایعات غیر قابل جبرانی را بر جای بگذارد. متون تنظیم شده‌ی قراردادی در دادگاه دارای وزن حقوقی هستند و مفاد آن الزام‌آور تلقی می‌شوند. 

اگر گذارتان تا کنون به راهروهای دادگاه‌های اختلافات مالی تجاری کشور‎ افتاده‎ باشد حتما‍ً مشاهده کرده‌اید که تعداد زیادی از اختلافات پیش آمده به خاطر ضعف در تنظیم قرارداد به وجود آمده است. برای جلوگیری از رسیدن به چنین نقطه‌ای، بهتر است پیش از عقد قرارداد، درباره‌ی آن مطالعه و با وکلای مشاور، رایزنی کنید.

به دلیل پیچیدگی‌های زیادی که امور قراردادی مختلف، مانند قرارداد مبایعه و یا قرارداد مشارکت در ساخت دارند، بهتر است حتما از مشاوره با وکیل قرارداد بهره برده شود. مشاوره با وکیل قرارداد همچنین می‌تواند در پرونده‌‌های اثبات شراکت بدون قرارداد و یا امور فسخ قراردادها هم مفید باشد. 

تنظیم قرارداد کاری

تنظیم قرارداد آنلاین

طبق متن قانون مدنی، قرارداد یا معادل عربی آن، عقد، توافق دو یا چند فرد حقیقی یا حقوقی است که بر سر انجام اعمال یا شرایطی توافق و تعهد متقابل انجام دهند. به این معنا، تنظیم قرارداد نشانگر اراده و قصد طرفین برای ایجاد یک رابطه‌ی حقوقی بین ایشان با پذیرش تبعات و مسئولیت‌هایی است که امکان دارد متوجه هر یک از آنان شود.

منابع معتبر اینترنتی نیز می‌توانند برای شما یاری کننده و مفید باشند. در عصر الکترونیک و اینترنت، امکان سومی نیز برای شما مهیا گشته تا با جستجو در اینترنت یا نصب اپلیکیشن‌های مختلف، از خدمات آنلاین وکلا و مؤسساتی که به شکل مجازی نسبت به ارائه‌ی خدمات حقوقی اقدام می‌نمایند نیز بهره ببرید.

چک لیست تنظیم قرارداد

برای تنظیم قرارداد با توجه به ماهیت و ذات آن، لازم است که از مشاوران مختلف، اعم از فنی و حقوقی برای نظارت‌های مختلف کمک خواست. به طور اخص در قراردادهای با ارزش ریالی بالا این ضرورت دو چندان می‌گردد. کارشناسان مالی، بازرگانی، حقوقی و غیره، می‌تواندد و باید پیش از تنظیم قرارداد و مترتب گردیدن عواقب و مسئولیت‌های چنین تعهداتی به طرفین توصیه‌ها و هشدارهای لازم را اعلام بدارند.

تنظیم قرارداد به انگلیسی

تنظیم قرارداد حقوقی

برای عقد و تنظیم قرارداد بهترین کار مراجعه به مؤسسات معتبر حقوقی است. در این مؤسسات مهمترین نکات و جزئیات مترتب بر متن‌های قراردادی به طور کامل تشریح و توضیح داده خواهد شد. برای پیدا کردن یک وکیل قرارداد امین می‌توانید از طرق گوناگونی اقدام نمایید. مثلا به دفتر وکیل مورد اطمینان خود مراجعه کرده و یا از مؤسسات حقوقی تقاضای برعهده گرفتن وکالت خود را کنید. 

مسأله‌ی دیگری که در اینجا به آن باید پرداخت، پدیده‌ی رواج تنظیم قرارداد های تجاری به زبان‌ها غیرفارسی به خصوص انگلیسی و یا بعضاً، چینی است. همان طور که اطلاع دارید، در سایر کشورها سیستم حقوقی مشابهت‌ها و تفاوت‌هایی با سیستم حقوقی کشور ما دارد و همین موضوع در مورد قوانین نیز صادق است. از این رو گاهی اتباع ایرانی که تصمیم به عقد و تنظیم قرارداد با شرکای خارجی خود دارند، ترجیح می‌دهند برای جلب رضایت ایشان، قرارداد را با قوانین کشور طرف مقابل و به زبان آنان، مکتوب کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است به یک وکیل پایه یک دادگستری و فعال در حقوق قراردادی مشورت کنید. در وب سایت و اپلیکیشن شهرداد چنین بستری فراهم شده تا با خیال راحت، درباره‌ی تمامی این موضوعات، اطلاعات لازم را کسب و درباره‌ی آن تحقیق نمایید.

  • ۰۰/۰۵/۱۰
  • rubi sun

تنظیم قرارداد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی