rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

از مهم‌ترین ملزوماتی که باید در کارگاه‌های صنعتی به کاربرد آن توجه شود، عینک جوشکاری است. عینک جوشکاری ابزاری است که از آسیب به اندام بینایی در هنگام استفاده از ابزارهای جوش جلوگیری می‌کند. البته از عینک جوشکاری معمولا در جوشکاری آرگون استفاده می‌شود. چرا که جوشکاری قوس الکتریکی به جز تشعشعات نوری شدید، از خود اشعه ماوراء بنفش نیز ساطع می‌کند.

 این اشعه در دراز مدت می‌تواند موجب آفتاب‌سوختگی شدید و حتی سرطانی شدن سلول‌های پوستی شود. بدیهی است که چنین چیزی از نظر استانداردهای سلامت و ایمنی کار نمی‌تواند مورد قبول باشد.

درجه تیرگی عینک جوشکاری

درجه تیرگی در عینک های جوشکاری موضوعی مهم است. برای درک بهتر این موضوع باید انواع آلودگی‌هایی که در اثر جوشکاری به وجود می‌آید را در نظر بگیرید. این آلودگی‌ها شامل آلودگی‌های نوری مختلف (مانند نور شدید سفید یا آبی، ماوراء بنفش و یا مادون قرمز) است.

عینک جوشکاری آرگون

نور مادون قرمز را انسان‌ها از طریق پوست به شکل تشعشعات حرارتی احساس می‌کنند. آلودگی‌های گرد و غبار و یا دیگر خرده اجسام را نیز نباید از نظر دور داشت. این آلودگی‌ها ممکن است خود حامل مخاطرات زیست محیطی بوده یا دمای زیادی داشته باشند.

عینک جوشکاری شفاف

یکی از رایج ترین انواع عینک جوشکاری که ممکن است با آن برخورد کنید، عینک با شیشه شفاف است. البته شیشه‌ها و لنزهایی با رنگ‌های مختلف، کاربردهای مختلفی دارند. شما با مشاهده‌ی بی‌رنگی لنز عینک می‌توانید به راحتی متوجه شوید که این نوع، تنها برای فیلترازیسیون امواج الکترومغناطیسی با طول موج‌های کمتر از نور قرمز مناسب هستند.

لنزهای شفاف معمولا از جنس پلی کربنات شفاف بوده و برای منظورهای بالا مناسب نیستند. البته در صورتی که لنز اتوماتیک باشد، موضوع متفاوت است. اما لنز اتوماتیک چیست؟ این موضوع را می‌توانید در تیتر بعدی دنبال کنید.

عینک جوشکاری اتوماتیک چیست

لنزهای اتوماتیک اولین بار در کشور سوئد ابداع شدند. در این لنزها، با برخورد نور ماوراء بنفش، در کسر از ثانیه لنز تغییر رنگ داده و در برابر ورود این اشعه مقاومت می‌کند. حتما شما مدل‌هایی ابتدایی از این لنزها را در عینک‌های فتوکرومیک دیده‌اید.

عینک جوشکاری شفاف

در مدل‌های صنعتی، شیشه با سرعتی نزدیک به یک دهم ثانیه و یا کمتر دچار تغییر رنگ می‌شود. به این ترتیب، کارگر نیازی به درآوردن عینک در طول کار ندارد. به این ترتیب از حوادث غیر مترقبه پیشگیری مضاعفی شده و بهره‌وری کارگر نیز بالاتر می‌رود.

بهترین فروشگاه عینک جوشکاری

یکی از نگرانی‌هایی که کارفرمایان و حتی کارگران با آن رو به رو هستند، انتخاب فروشگاه مطمئنی است که بتوانند از آن ملزومات خود را تهیه کنند. این موضوع از نظر با کیفیت بودن تجهیزات و لوازمی مانند عینک جوشکاری اهمیت دوچندانی می‌یابد. چرا که جنس تقلبی می‌توان برای کارگران در درازمدت آسیب‌های جبران ناپذیر جانی را به همراه داشته باشد.

به همین علت، ما به شما فروشگاه اینترنتی یونکس را پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه می‌توانید با خیال راحت، از میان بهترین تجهیزات و لوازم ایمنی اعم عینک، دستکش و لباس کار را تهیه کنید. همچنین در بخش مجله وب سایت، مطالب آموزنده و مفید زیادی بارگذاری شده که می‌تواند به شما در زمینه‌های گوناگون راهنمایی ارائه دهد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی