rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

کفش ایمنی یکی از محصولات بسیار پرفروش در میان سایر ملزومات و تجهیزات ایمنی کاری است. در بسیاری از استانداردها و دستورالعمل‌های تدوین شده توسط مهندسین حفاظت و ایمنی صنعتی، استفاده از کفش ایمنی توسط کارگران دارای اهمیت و الزام ویژه‌ای است. اما چرا این امر تا به این حد از اهمیت برخوردار است؟ و اصولا ویژگی‌های یک کفش ایمنی خوب چه مواردی هستند؟

کفش ایمنی چیست؟

کفش ایمنی و کار یکی از اصلی‌ترین اجزای البسه‌ی کاری در محیط‌های کارگاهی و صنعتی است. دلیل واضح این امر را باید در تمرکز حوادث و صدمات ناشی از حوادث کار در ناحیه ی پا جست. بنا به بررسی‌های آماری صورت گرفته، پای کارگران بیش از ناحیه‌ی دیگری در مصدومیت‌های آنان قربانی گشته و به طرق گوناگون آسیب دیده است.

کفش ایمنی جوشکاری

این صدمات ممکن است شامل انواع صدمات فیزیکی مانند سوراخ شدن، افتادن اجسام سنگین، گیر کردن میان دو جسم و یا بریدگی باشد. همچنین نباید از صدمات ناشی از آلودگی‌های حرارتی نیز غافل شد. صدمات ناشی از این مخاطرات شامل سوختگی در اثر ریختن مواد مذاب یا مایعات داغ، و یا تماس با اجسام با دمای بالاست.

از دیگر موارد قابل ذکر در مصدومیت‌های نایحه‌ی پا که قابل پیشگیری هستند، باید به برق‌گرفتگی، آسیب با مواد خورنده‌ی اسیدی یا بازی، لیز خوردن در محیط کاری و سایر آسیب‌های ناشی از ثابت نبودن پا در محل خود اشاره نمود. همچنین در برخی از کفش‌های ایمنی می‌توان آلودگی‌های ارتعاشی را که می‌توانند عوارض بسیاری داشته باشند را تعدیل بخشید.

کفش ایمنی سبک و راحت است!

اما کفش‌های ایمنی باید چه ویژگی‌هایی را در خود داشته باشند تا بتوانند به خوبی از پس وظایف محوله خود بر بیایند؟ برخی از این ویزگی‌ها را کارگران خود در طول سال‌های طولانی فعالیت‌شان متوجه شده‌اند؛ اما برخی دیگر تا بروز حادثه پنهان می‌مانند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های دسته‌ی نخست باید به ویژگی سبک و راحت بودن ‌آنان اشاره کرد. این امر به ویژه از آن نظر اهمیت دارد که کلافگی ناشی از کفش ناراحت، می‌تواند در طولانی مدت خود موجب بروز حادثه باشد. 

ویژگی های کفش ایمنی خوب

همچنین کفش ایمنی خوب باید از ویژگی‌هایی مانند حفاظت از نواحی آسیب‌پذیر مانند مچ پا، رویه و نیز ناحیه‌ی کف نیز برخوردار باشند. این امر به خصوص در دو طرف رویه و کفی اهمیت خاصی دارد.

اگر بخواهیم به ناحیه کف پا از این نظر توجه کنیم باید به ویژگی‌های مقاومت در برابر سوراخ‌شدگی و یا نفوذ اجسام برنده و سخت درون کفش اشاره کرد. همچنین کفش باید از آج‌های با ضخامت مناسب، در جهات مختلف و جنس با اصطکاک بالا برخوردار بوده تا بتواند از لیزخوردگی و لغزش جلوگیری نماید.

کفش ایمنی تراشکاری

علاوه بر آن رویه‌ی کفش هم معمولا با تمهیدات خاصی در برابر خطرات محافظت می‌گردد. این تمهیدات با توجه به رسته‌ی‌ تخصصی فعالیت می‌توانند متفاوت و متغیر باشند. مثلا در ریخته‌گری‌ها یا کارگاه‌های شیشه‌کاری از موادی در رویه‌ها استفاده می‌شود که در برابر ریزش مواد مذاب مقاومت حرارتی خوبی دارند. در حالی که در تراشکاری‌ها بیشتر تمرکز روی رویه‌های ضد برش است. همچنین نایحه‌ی نوک انگشتان پا معمولا با یک قاب فلزی حمایت می‌شود.

کفش ایمنی از کجا بخریم

 این ممکن است سؤال بسیاری از عزیزانی باشد که تمایل به ابتیاع و خرید یک کفش ایمنی دارند. در این باب باید گفت که بهترین راهبرد برای اطمینان از کیفیت کفش و سایر محصولات ایمنی، خریداری آنان از فروشگاه‌ها تخصصی در زمینه‌ی لوازم و ملزومات حفاظت و ایمنی صنعتی است. یونکس از بهترین این فروشگاه‌ها با سابقه‌ای بیش از پانزده سال است. برای مشاهده‌ی انواع کفش‌ها و محصولات ایمنی یونکس می‌توانید از وب سایت فروشگاه اینترنتی یونکس دیدن فرمایید.

  • ۰۰/۰۴/۱۹
  • rubi sun

کفش ایمنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی