rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

برای بسیاری از کاربرانی که قصد خرید یک لپ تاپ سطح بالا و شیک را دارند، این مسأله مطرح است که لپ تاپ مک بوک شرکت اپل را انتخاب کنند یا لپ تاپ مایکروسافت را. در این یادداشت قصد معرفی انواع لپ تاپ مک بوک و لپ تاپ مایکروسافت را داریم. در ادامه به مزایا و معایب هر یک از آنان اشاره کرده و امید داریم تا به شما درباره‌ی انتخاب بهترین گزینه ممکن یاری رسانده باشیم

لپ تاپ مک بوک چیست؟

شاید بدانید که شرکت اپل در ابتدای سال‌های آغاز موفقیت خود، که در دهه‌ی نود و بر اساس تکنولوژی‌هایی که استیو جابز، مؤسس فقید آنان در شرکت کامپیوتر نکست شکل داده بود، پایه ریزی شد. به این معنی، اساسا شرکت اپل پیش از آن که یک شرکت ساخت گجت‌های الکترونیکی مانند آیپد و یا آیفون باشد، یک شرکت ساخت کامپیوتر با نرم‌افزارهای اختصاصی بود.

بنابراین جای تعجب ندارد که شرکتی که با ساخت محصولاتی مثل اپل کامپیوتر و اپل آل-این-وان خود را در دنیای تکنولوژی مطرح نموده، در نهایت در بازار ساخت آخرین نسل کامپیوترهای شخصی، یعنی لپ تاپ، با عرضه لپ تاپ مک بوک ندرخشد.

گفتنی است لپ تاپ هایی که به لپ تاپ مک بوک مشهور هستند، در اصل باید به سه دسته‌ی اصلی لپ تاپ مک بوک ایر، لپ تاپ مک بوک پرو سیزده و لپ تاپ مک بوک پرو شانزده اینچی تقسیم شود. 

شاید برخی از مخاطبان تصور کنند که لپ تاپ مک بوک ایر، لوکس‌ترین و سطح بالاترین لپ تاپ مک بوک باشد. شاید نتوان خیلی به این تصور خرده گرفت؛ زیرا در این لپ تاپ شما می‌توانید بالاترین سطح کارایی و زیبایی را از شرکت اپل انتظار داشته باشید.

در طرف مقابل مک بوک پرو های کوچک، بیشتر بیشتر به نظر می‌رسند که برای استفاده‌های سبک و روزمره مناسب هستند. در این لپ تاپ‌ها ممکن است شما CPU های Core-i3 را نیز مشاهده کنید. اما باید گفت که چنین مسأله‌ای را تنها باید با توجه به امکانات سخت‌افزاری هر لپ تاپ ارزیابی کرد.

لپ تاپ مایکروسافت اپل را به چالش می‌کشد!

از اولین روزهایی که شرکت مایکروسافت، تصمیم به نقش‌آفرینی در صحنه‌ی ساخت کامپیوترها کرد، خود را در قامت اصلی‌ترین رقیب اپل معرفی نمود. نقطه‌ی اوج این رقابت و رویارویی را می‌توان به نوعی در اپل کامپیوترهای مدل ۹۶ دید. جایی که اینترنت اکسپلورر، به عنوان مرورگر اصلی اپل کامپیوتر ۹۶ روی سیستم عامل مکینتاش نصب می‌شد. مسلما این برای اپل که از اولین نسخه‌ی عرضه شده‌ی ویندوز ۹۸، ادعای مالکیت معنوی بر سیستم‌ عامل‌های رابط کاربری محور را داشت، سرشکستگی بزرگی محسوب می‌شد. با این وجود که اپل از آن روزها به سرعت عبور کرد، این موضوع نشان می‌دهد که جایگاه مایکروسافت در دنیای کامپیوتر تا به چه حد بزرگ است.

جدیدترین لپ تاپ مایکروسافت

مایکروسافت برای ورود به بازار لپ تاپ کمی تعلل کرد. اما زمانی که تصمیم به ورود به این بازار گرفت، مستقیما رهبری اپل و لپ تاپ مک را هدف قرار داد. لپ تاپ مایکروسافت موسوم به سرفیس، با عملکرد بالا و زیبایی خیره کننده‌ای که دارد را می‌توان به عنوان رقیب اصلی اپل در بازار لپ تاپ جهان در نظر گرفت.

مزایا و معایب لپ تاپ مایکروسافت

گفتیم که لپ تاپ مایکروسافت لپ تاپی نازک، قدرتمند و سبک است که عمر باتری بالایی هم دارد. اما این کامپیوتر، نقاط ضعف و قدرتی را نیز دارا می‌باشد. مهمترین نقطه ضعف این لپ تاپ، عدم ارائه‌ی سرویس‌های پس از فروش در ایران است. در کنار آن، می‌توان قیمت بالای آن‌ها را نیز به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفت.

کدام لپ تاپ بهتر است؟

 البته با وجود این مسائل باید به یاد داشت که لپ تاپ مایکروسافت در کنار همتای سیب نشان خود تنها کامپیوترهای همراهی هستند که سخت‌افزار و نرم‌افزار آنان توسط یک شرکت واحد طراحی و ساخته شده‌اند. به همین دلیل نسبت به دیگر رقبا مانند ایسوس یا لنوو، مزیت ویژه‌ای دارند.

در نهایت به شما توصیه می‌شود تا پیش از خرید هر محصول تکنولوژی، مشخصات فنی. هر مدل را با توجه به نیازهای مهم خود در نظر گرفته، و با گوشه‌ی چشمی نسبت به نقدهای روز لپ تاپ‌ها، محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی