rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

اگر مدت زیادی به صورت حرفه‌ای در بازار کار کشور مشغول به کار بوده باشید، چه به عنوان کارفرما و چه به عنوان کارمند، حتما تا به حال با دادگاه کار و نیز وکیل اداره کار سر و کار یافته‌اید. اما وکیل و مشاور حقوقی اداره کار کیست و چرا تا به این حد در دعاوی وزارت کار مهم است؟ به چه صورت می‌توان نسبت به درخواست وکیل اقدام نمود؟ آیا اصولا درخواست وکیل در دعاوی یاد شده اجباری است؟ آیا امکان درخواست وکیل تسخیری برای دعاوی وزارت کار و مشاوره رایگان با وکیل اداره کار وجود دارد؟

 در این یادداشت درباره‌ی همه‌ی این سؤالات درباره‌ی وکلای اداره کار پاسخ خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از وب سایت شهرداد بازدید نمایید.

وکیل اداره کار کیست؟

یکی از قوانینی که در کشور پیشینه‌ای طولانی دارد، قانون کار کشور است. این قانون در دوران پهلوی و در نخستین روزهای تشکیل دادگستری و وزارت پیشه و هنر تدوین شد. البته تصویب چنین قانونی در آن دوران، هم از نیازهای جامعه‌ی کارگری و کارمندی در ایران رو به صنعتی شدن، و هم متأثر از موج مبارزات کارگری در نیمه‌ی دوم قرن پیشین بود.

مشاوره رایگان با وکیل اداره کار

به وکلایی که با تمرکز بر این قانون و دعاوی مطروحه در اداره کل کار هر حوزه فعالیت می‌کند، وکیل اداره کار گفت می‌شود. بنابراین یک وکیل اداره کار مانند دیگر وکلا، یک وکیل ممتاز بر شمرده می‌شود و تنها تفاوت، تمرکز آنان بر این حوزه حقوقی است.

تخصص وکیل اداره کار

وکیل متخصص اداره کار به یک باره به این مقام نائل نگشته است. وی برای این که در طول دوران کاری خود به عنوان وکیلی معتبر در دعاوی قانون کار شناخته شود باید مسیر درازی را بپیماید. ایشان ابتدا از دانشکده‌ی حقوق فارغ‌التحصیل شده و مدرک لیسانس دریافت می‌نمایند. در ادامه باید در دوره‌های کارآموزی دو ساله و نیز دو مرحله‌ی آزمون نیز پذیرفته شود تا بتواند عنوان وکیل پایه دو دادگستری را کسب کند.

 در طی چندین سال پس از آن، و در صورت فعالیت پیوسته در دعاوی کار به عنوان مشاور حقوقی و یا دستیار یک وکیل پایه یک، موفق خواهد شد تا خود نیز به عنوان وکیل متخصص اداره کار مطرح شود.

معمولا کارگرانی که به دلایل مختلف احساس می‌نمایند در حق آنان اجحاف رواداشته شده است به دنبال مشاوره رایگان با وکیل اداره کار هستند. با این وجود باید به خاطر داشته باشید که در این دعاوی، مگر در شرایط خاص، امکان درخواست وکیل تسخیری وجود ندارد.

وکیل کارفرما در اداره کار

البته نباید تصور کرد که وکیل یاد شده تنها به عنوان مدافع کارگران در دعاوی ظاهر می‌شود. کارفرمایان نیز می‌توانند در صورت تمایل نسبت به درخواست وکیل و مشاوره حقوقی با وکیل کارفرما در اداره کار اقدام نمایند. این امر به خصوص در پرونده‌هایی که پیچیده گشته‌اند اهمیت خاصی دارد. 

درخواست وکیل رایگان از دادگاه

مشاوره رایگان با وکیل اداره کار

ارائه‌ی خدمات مشاوره رایگان با وکیل اداره کار یا عدم آن بستگی به وکیل دارد. معمولا بسیاری از وکلا برای جلب رضایت موکلان خود امکان مشاوره رایگان را در نظر می‌گیرند. با این حال باید توجه داشته باشید که یک وکیل متخصص وزارت کار ممتاز ممکن است برای انجام چنین خدمات مازاد بر وظیفه‌ای نه وقت و نه انرژی لازم را نداشته باشد. پس اگر مطمئن هستید که به مشاوره حقوقی در این زمینه نیاز دارید حتما از وکیل مورد اعتماد خود وقت بگیرید.

درخواست وکیل برای دعاوی وزارت کار

تا پیش از این کسانی که قصد استخدام وکیل داشتند باید حضورا به دفتر کار آنان مراجعه و یا با در اختیار داشتن شماره منشی یا دستیار وکیل نسبت به این امر مهم اقدام می‌نمودند. اما اکنون با گسترش خدمات الکترونیکی اینترنتی می‌توانید از اپلیکیشن شهرداد برای درخواست بهترین وکلای اداره کار اقدام نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی