rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

سقط درمانی یعنی زمانی که جنین شما دچار مشکل است و درمانی جز سقط جنین نمی ماند در این جا مواردی را که قانون سقط درمانی مجاز است را بیان می کنیم. تشخیص ناهنجاری یا بیماری جنین با انجام سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی یا روش‌های آزمایشگاهی صورت می‌گیرد و اعلام نظر سه پزشک متخصص در خصوص تشخیص ناهنجاری یا بیماری و اینکه موجب حرج مادر بعد از تولد می شود، ضروری است.

قانون سقط درمانی

به شما پیشنهاد میکنیم اگر قصد سقط جنین دارید حتما در این خصوص یا یک وکیل رایگان تلفنی مشورت کنید و یا پرونده و مراحل صدور مجوز سقط را به وکیل رایگان تلفنی بسپارید تا این کار به نحوی درست و مطابق با قانون انجام شود. علت اینکه ما به شما توصیه میکنیم این کار را به وکیل رایگان تلفنی بسپارید؛ این است که با صرف زمان کمتر می توانید در مورد شرایط خود و نحوه دریافت مجوز اطلاعات کسب کنید.

در این مطلب به بررسی مواردی که امکان صدور مجوز سقط وجود دارد میپردازیم. همچنین شما میتوانید در مورد پرونده خود در این زمینه با وکیل رایگان تلفنی مشورت کنید.

موارد سقط جنین قانونی در ایران

از مواردی که در قانون سقط درمانی اجازه سقط جنین داده شده است، میتوان این مورد را گفت که در صورتی که به دلیل بیماری مادر، بارداری، سلامت مادر را به خطر بیاندازد، تقاضای اجرای قانون سقط درمانی از طرف پزشکی قانونی پذیرفته خواهد شد. 

نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که این عمل باید قبل از 4 ماهگی و با معرفی از طرف پزشک معالج و یا دستور قضایی انجام ‌شود.

همچنین در صورتی که بدن جنین به صورت طبیعی تشکیل نشده باشد یا اصطلاحا ناقص الخلقه باشد، تا قبل از 4 ماهگی می توان قانون سقط درمانی را اجرا کرد.

در صورتی که مادر باردار یکی از شرایط فوق را داشته باشد، تنها تا قبل از اینکه جنین به چهار ماهگی برسد می تواند مجوز اجرای قانون سقط درمانی را دریافت کند.

لازم به ذکر است که در بعضی از موارد در قانون سقط درمانی، اقدام به سقط مجاز است. تهدید سلامت مادر یکی از دلایلی است که این موضوع در قانون در نظر گرفته شده است. 

توجه داشته باشید که در هر صورت سقط جنین پس از ولوج روح و یا دمیده شدن روح در جنین (بعد از 4 ماهگی جنین) جرم بوده و کسی که این خطا را مرتکب شود، مجازات خواهد شد. شما میتوانید از طریق اپلیکیشن قوانین و مقررات دیگر استثناهای این مورد را مشاهده کنید. 

امکان صدور مجوز برای هر ناهنجاری یا بیماری جنینی وجود ندارد

نکته قابل ملاحظه در قانون سقط درمانی این است که درست است که در صورت وجود ناهنجاری در جنین امکان سقط درمانی وجود دارد ولی این اجازه در همه حالات به مادر داده نمی‌شود. در واقع امکان صدور مجوز برای هر ناهنجاری یا بیماری در جنین، وجود ندارد. 

وکیل رایگان تلفنی

بر طبق قانون سقط درمانی، شرط صدور مجوز این است که این بیماری و ناهنجاری بعد از تولد قابل درمان نباشد. همچنین در صورتی که درمان کامل پس از تولد نتیجه بخش نباشد و عوارضی ایجاد کند که مادر را در سختی و مشقت بیاندازد. پیشنهاد میکنم در مورد انواع بیماری هایی که امکان صدور مجوز سقط در آنها وجود دارد؛ به وکیل رایگان تلفنی مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

از طرفی دیگر برخی بیماری ها را نمیتوان قبل از 19 هفتگی جنین، به طور قطعی تشخیص داد و در نتیجه بر طبق قانون سقط درمانی مجوز سقط درمانی برای آن صادر نمی‌شود.

بر طبق قانون سقط درمانی و با توجه به نظر وکلا در این زمینه می توان گفت این تصور که برای هر بیماری جنین یا مادر مجوز سقط جنین صادر می‌شود غلط است و فقط در صورتی این مجوز صادر می‌شود که یک ناهنجاری موجب حرج مادر شود و یا ادامه بارداری برای مادر خطر جانی به همراه داشته باشد. در این خصوص پیشنهاد میکنم حتما با یک وکیل رایگان تلفنی مشورت کنید تا اطلاعات کامل در مورد موارد قطعی صدور مجوز در قانون سقط درمانی کسب کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله در خصوص شرایط صدور و عدم صدور مجوز سقط جنین براساس قانون سقط درمانی و ضرورت مشورت با یک وکیل رایگان تلفنی در این خصوص، صحبت شد. امیدوارم این مطلب برایتان مفید باشد. 

همانطور که گفته شد با کمک یک وکیل رایگان تلفنی میتوان این مراحل را به صورت درست و قانونی انجام داد تا مشکلی در آینده ایجاد نشود ولی این کار را نمیتوان به هر وکیلی سپرد. در این زمینه به شما پیشنهاد میکنیم حتما یک منبع معتبر برای یافتن بهترین وکلا بیابید. ما به شما در این زمینه اپلیکیشن حقوقی شهرداد  را معرفی میکنیم که با استفاده از آن میتوانید علاوه بر دسترسی به این قوانین، مشاوره حقوقی دریافت کنید و مسائل حقوقی خود را به ساده ترین شکل ممکن حل کنید.

  • ۰۰/۰۳/۳۰
  • rubi sun

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی