rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

برای اداره و شروع یک فعالیت کاری، موارد بسیاری هستند که باید به آنها توجه ویژه ای داشت. یکی از آنها قراردادها و نحوه تنظیم آنها است. قرارداد پیمانکاری از جمله قراردادهایی است که یک صاحبین کسب و کار باید از آن اطلاع کامل داشته باشند یا برای انعقاد آنها از یک وکیل باتجربه کمک گیرند.

قرارداد پیمانکاری

در اینجا ما به عنوان یک وکیل رایگان در این زمینه به شما مشاوره می‌دهیم و نکات لازم که باید برای انعقاد قرارداد پیمانکاری بدانید، ارائه می‌دهیم.

قرارداد پیمانکاری چیست؟

به طور کلی قرارداد پیمانکاری به قراردادی گفته می‌شود که طی آن یک کارفرما برای انجام کاری، با شرایط و مدت معین و در قبال وجهی معین، با پیمانکار قرارداد میبندند و انجام این کار را به او می‌سپارند.

موضوع قرارداد پیمانکاری می‌تواند ساخت و ساز، حمل و نقل، تعمیرات و ... باشد. قرارداد پیمانکاری به این شکل انجام می‌شود که یک کارفرما زمانی که با بررسی های لازم به این نتیجه می‌رسد که پروژه گسترده ای در دست دارد و بخش های مختلفی در این پروژه وجود دارد؛ بخشی از آن را به پیمانکارانی که در آن بخش تخصص دارند، میسپارند. اینجاست که برای ثبت تعهدات طرفین، باید قراردادی تحت عنوان قرارداد پیمانکاری منعقد شود تا از بروز مشکلات احتمالی و ضایع شدن حق هر یک از طرفین جلوگیری شود.

قرارداد پیمانکاری علاوه بر پیروی از قوانین عام کشور مانند قانون مدنی، باید بر طبق شرایط عمومی پیمان هم باشد تا معتبر و قابل استناد باشد. شما می‌توانید برای اطمینان از صحت از پیروی از قوانین در قرارداد پیمانکاری خود از یک وکیل رایگان استفاده کنید. طبعا وکیل نیست که به شما به طور رایگان مشاوره دهد و یا وکالت شما را به عهده گیرد ولی شما می‌توانید با یافتن یک اپلیکیشن حقوقی قوانین و مقررات از آن به عنوان یک وکیل رایگان استفاده کنید.

انواع قرارداد پیمانکاری

قراردادهای پیمانکاری در انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. اما از نظر شیوه اجرای پروژه می‌توان آنها را به 4 مورد تقسیم بندی کرد. قرارداد تک عاملی، دو عاملی، سه عاملی و چهار عاملی. 

در روش تک عاملی، کارفرما بخش قابل توجهی از عوامل اجرایی را در اختیار دارد. در روش تک عاملی بیشتر زمینه های طراحی، اجرا  مدیریت پروژه توسط کارفرما انجام می‌شود و بالاترین سطح مسئولیت ها به کارفرما تحمیل می‌شود. 

در روش دو عاملی، عملیات طراحی و ساخت به شخص دیگری واگذار می‌شود و مسئولیت عمده بر دوش پیمانکار است. نقش کارفرما در این قرارداد عمدتا مدیریت و تایید مراحل اجراست.

در روش سه عاملی کارفرما با استفاده از قراردادهای جداگانه عملیات طراحی را به مشاور، عملیات ساخت را به پیمانکار واگذار میکند. 

روش چهار عاملی هم روشی است که در آن کارفرما مسئولیت های خود که هماهنگی بین طراحی و اجرا است را به شخصی دیگر واگذار می‌کند. 

شرایط عمومی و شرایط خصوصی قرارداد پیمانکاری

وکیل رایگان در قرارداد پیمانکاری

عموما قرارداد پیمانکاری شامل سه بخش به نام های موافقت نامه، شرایط عمومی و شرایط خصوصی است. در اینجا به طور جداگانه به بررسی هر یک از این شرایط خواهیم پرداخت. 

موافقتنامه

موافقتنامه بخشی از قرارداد است که در آن توافقات اصلی و مشخصات طرفین قرارداد مشخص شده است. 

شرایط عمومی

شرایط عمومی همان شرایطی است که برای انعقاد هر قراردادی باید مطابق با توافقات طرفین تنظیم شود.

شرایط خصوصی

این شرایط مواردی را شامل می‌شود که در شرایط عمومی پیمان گفته نشده است و طرفین برای تکمیل قرارداد پیمانکاری، در خصوص آن به توافق می‌رسند. 

لازم به ذکر است که بر طبق شرایط عمومی پیمان، در صورتی که در این سه بخش در قرارداد پیمانکاری با یکدیگر متناقض باشند، اولویت به ترتیب با موافقتنامه، شرایط خصوصی و در نهایت با شرایط عمومی خواهد بود.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی نکات و مفاد مختلف قرارداد پیمانکاری پرداختیم. اما به دلیل اینکه این قرارداد بندها و بخش های بسیاری دارد که در این مقاله اشاره نشد، شما میتوانید با کمک یک وکیل رایگان در این خصوص اطلاعات خود را تکمیل کنید. 

برای یافتن یک وکیل رایگان شما میتوانید از اپلیکیشن قوانین و مقررات شهرداد استفاده کنید. طبیعی است هیچ وکیلی به طور رایگان وکالت یک فرد برای تنظیم قرارداد را قبول نمی‌کند ولی شما می‌توانید از این اپلیکیشن حقوقی به عنوان یک وکیل رایگان به راحتی استفاده کنید.

این وکیل رایگان در اثر مشارکت وکلای مطرح و با تجربه جمع آوری شده است و به همین دلیل میتوان با اطمینان کامل از آن به عنوان وکیل رایگان استفاده کرد.

  • ۰۰/۰۳/۲۵
  • rubi sun

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی