rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

وظایف وکیل املاک

از اساسی‌ترین تخصص‌های وکالت در کشور ما تخصص وکیل املاک است. ملک یکی از اصلی‌ترین دارایی‌هایی‌ست که ایرانیان نسبت به سرماه‌گذاری در آن اقدام می‌کنند. جمله‌ی «زمین، زمین‌ات نمی‌زند» خود بازتاب‌دهنده‌ی این نوع نگرش به دارایی‌های غیر منقول در فرهنگ عامه است.

در چنین بافتاری می‌توان به راحتی تشخیص داد که وکیل املاک در محافظت از دارایی‌های مردم چه نقش مهمی را می‌تواند بر عهده داشته باشد. یک وکیل املاک برای این که بتواند چنین نقشی را به نحو احسن به انتها برساند، باید بتواند با تسلط به قوانین مختلف، نظریات علمای علم حقوق و آرا وحدت رویه‌ی قوه‌ی محترم قضاییه و نیز نحوه‌ی رسیدگی‌ رایج به پرونده‌های دعاوی در دادگاه‌ها و دادسراهای سراسر کشور، از دارایی‌ها و ثروت موکل خود دفاع نماید.

بهترین وکیل املاک

در چه پرونده‌هایی می‌توانیم از وکیل املاک کمک بگیریم؟

به شکل ساده می‌توان ادعا کرد که آسان‌ترین روش تشخیص این امر، دخیل بودن یک ملک در پرونده به عنوان محل مناقشه است. هر چند برخی از این پرونده‌ها نسبت به سایر دعاوی مشابه از تعدد و متداول بودن بیشتری برخوردارند و ممکن است هر کسی در طول زندگی‌اش با آنان برخورد کند. از جمله مهم‌ترین این پرونده‌ها که وکیل املاک می‌تواند در آنان کمک‌های شایانی ارائه دهد موارد زیر است.

دریافت مجوز پایان کار

اگر در سال‌های اخیر خود یا یکی از آشنایانتان درگیر کارهای ساخت و اسز بوده باشید حتما می‌دانید که در بسیاری موارد به دلیل قوانین پیچیده و دست و پا گیر، کارفرمایان ترجیح می‌دهند تا برخی از قوانین را در مراحل عملیاتی نقض کنند و بعد‌ها در مرحله‌ی بهره برداری از ملک، آن را اصلاح کرده و یا با پرداخت جریمه، نسبت به دریافت پروانه‌ی پایان کار اقدام نمایند. یک وکیل املاک در چنین پرونده‌هایی می‌تواند با پیگیری پرونده‌ی مذکور به نحواحسن کار شما را به سوی پیشرفت و صدور رأی نهایی مطلوب به پیش ببرد.
دعوای خلع ید

این دعوا از دعاوی حقوقی شمرده شده و باید در همان دادگاه‌ها نیز مورد رسیدگی قرار گیرند. در دعوای خلع ید، خواهان از وکیل املاک خود می‌خواهد تا با اقامه‌ی دعوا، از ادامه‌ی تصرف خوانده‌ی پرونده در یک ملک به دلایل گوناگون جلوگیری نماید.

تقسیم و افراز ملک

افراز ملک زمانی رخ می‌دهد که مالکین یک ملک مشاع تصمیم به تقسیم دارایی میان خود گرفته و بخواهند تا با روش‌های عرفی و رایج آن را میان خود تقسیم کنند. ان امر از جمله‌ی پرونده‌های پیچیده و دشوار حقوقی است و بهتر است تا با محول نمودن آن به یک وکیل کارکشته، از تضییع حقوق خود جلوگیری نمایید.

وکیل املاک در تهران

اثبات مالکیت و رفع مزاحمت

در برخی از پرونده‌های رایج در دادگاه‌های کشور می‌توانیم مشاهده کنیم که دو یا چند مدعی به دلایل گوناگون بریک ملک ادعای مالکیت دارند. در این دعاوی به دلیل پیچیده‌ بودن پرونده و نیز حقوقی بودن آن، تمامی طرفین از وکیل املاک بهره خواهند جست.

در برخی از این پرونده‌ها نیز مالک، از محضر دادگاه تقاضای رفع مزاحمت‌های نهاد‌های رسمی و یا مدعی بر ملک را تقاضا می‌نماید. در صورت وارد بودن درخواست و نیز محرز بودن مالکیت مالک، دادگاه به نین درخواستی رسیدگی خواهد نمود.

چرا وکیل املاک؟

 دلایلی که هر کسی به خاطر آن ممکن است نیاز به مشاوره با وکیل املاک داشته باشد، متعدد و گسترده هستند. مهمترین دلیلی که برای آن می‌توان برشمرد، الزام طرفین دعوا بر طبق قانون بر معرفی وکیل معتمد در پرونده‌های دعاوی حقوقی است. البته این تنها دلیل نیست، چه آن که در بسیاری از موارد درخواست وکیل می‌توانیم مشاهده کتنیم که اصولا دعوایی در میان نیست و موکل برای محافظت از دارایی و منافع و اطلاع و اشراف کامل حقوقی به مراحل کار، از یک وکیل املاک کمک می‌خواهد. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید از اپلیکیشن شهرداد استفاده کنید.

  • ۰۰/۰۳/۱۸
  • rubi sun

وکیل املاک

نظرات (۳)

مرسی واقعا از این همه اطلاعات.حالا چی کار کنم؟

  • وکیل مدافع نویسنده وکیل املاک
  • آی این جانب یعنی چی، چی کار کنی؟ مطالعه کن. واقعا چه دوره‌ای شده همه چیز رو باید توضیح داد. انگار من پلن‌هامنمونده. امروزم که چارشمبه‌ست.

    حراج وکیل برای وکلای مدافع مالکین املاک. در ملک خود هویج بکارید. اطلاعات بیشتر در هایپر چیز.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی