rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

عمل زیبایی بینی یکی از کارهایی است که شاید خیلی از ما به آن فکر کرده ایم و زمانی دوست داشته ایم آن را انجام دهیم. اما نکته ای که وجود دارد عوارض عمل بینی و پیامدهای آن است که ممکن است بعضی از ما را از انجام آن منصرف کند. برخی افراد هم بدون نگرانی این عمل را انجام می دهند و بدون هیچ مشکلی نتیجه ی مطلوب خود را کسب می کنند. سوال اینجاست که این عوارض عمل بینی که برخی افراد به خاطر آن از انجام عمل صرف نظر می‌کنند واقعا چیست و چقدر خطرناک است؟ چند درصد از این عوارض در زندگی ما مشکل جدی ایجاد می کنند؟ 

عوارض عمل بینی چه هستند؟

اگر تا به حال از نزدیک فردی که تحت عمل زیبایی بینی قرار گرفته را دیده باشید احتمالا تا حدودی پاسخ این سوال را می دانید. کسانی که جراحی را انجام می دهند عموما از عوارض عمل بینی موارد زیر را تجربه می کنند:

درد

رایج ترین و اصلی ترین عارضه عمل بینی را شاید بتوان درد در ناحیه بینی و سر دانست. در اولین ساعات پس از جراحی درد در شدیدترین مقدار خود قرار دارد و رفته رفته با استراحت و مصرف مسکن های تجویز شده از مقدار این درد کاسته می شود. 

عوارض عمل بینی گوشتی

خونریزی

جراحی ذاتا به خاطر ایجاد برش ها و شکستگی ها باعث خونریزی عضو جراحی شده می شود. حدودا تا یک هفته بعد از جراحی بینی، خونریزی از بینی و دفع خونابه ادامه دارد. استفاده از کمپرس سرد و مصرف مواد غذایی فیبردار و ویتامین دار به انعقاد خون و جلوگیری از خونریزی در عوارض عمل بینی کمک می کند. 

ورم و کبودی

یکی از تاثیراتی که شکستگی ها و بریدگی های عمل بینی ایجاد می کنند، ورم بینی و نقاط اطراف آن و کبودی اطراف و زیر چشم است. این کبودی های به مرور و پس از حدود یک هفته کاهش پیدا می کنند. ورم بینی نیز بعد از گذشت یک ماه تا حد زیادی کم می شود ولی فروکش کردن کامل ورم ها حداقل شش ماه طول خواهد کشید.

خشکی دهان و گرفتگی بینی

این مورد را شاید بتوان جزو آزاردهنده ترین عوارض عمل بینی دانست. به دلیل ترشح مداوم مایعات از بینی و خشک شدن آنها مجرای بینی دچار گرفتگی می شود. به همین دلیل فرد مجبور می شود از دهان خود نفس بکشد. تنفس از دهان باعث خشک شدن مداوم لب و دهان می شود. برای کاهش خشکی دهان می توان مصرف مداوم غذاهای مایع، آبمیوه و مرطوب کننده لب را موثر دانست.

آیا عوارض عمل بینی ارزشش را دارد؟

آیا عوارض عمل بینی ارزشش را دارد؟

هر تغییر کوچکی در ساختار بینی حتی در اندازه‌ی میلی‌متری می‌تواند روی ظاهر صورت تأثیر بگذارد. اگر برای انجام جراحی بینی به جراحی حاذق و باتجربه مراجعه کنید، می‌توانید امیدوار باشید که نتیجه‌ی رضایت‌بخشی خواهید گرفت. خیلی مهم است که هم خودتان از نتیجه‌ی عمل راضی باشید و هم جراح‌تان از مشاهده‌ی نتیجه‌ی کارش احساس رضایت کند. گاهی هم شاید تغییرات کوچک کافی نباشند و با جراح‌تان به این نتیجه برسید که جراحی دیگری برای انجام اصلاحات بیشتر انجام دهید. معمولا در چنین مواردی باید حداقل یک سال برای انجام عمل دوم صبر کنید، زیرا بینی‌تان می‌تواند در عرض این مدت تغییراتی بکند.

  • ۰۰/۰۳/۱۲
  • rubi sun

عوارض عمل بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی