rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

چطور به یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب تبدیل شویم؟ این سوال برای بسیاری از کسانی که قصد ورود به این حوزه و قبول نقش یک مشاور دیجیتال مارکتینگ را دارند مطرح است. البته مانند هر موضوع مناقشه برانگیز دیگری افراد متعددی پاسخ‌های متفاوتی را برای این مسأله طرح نموده‌اند.

برخی معتقد هستند که در اختیار داشتن یک راهبرد منسجم و هوشمندانه مهمترین تمایزی است که مطرح‌ترین متخصصان مشاور دیجیتال مارکتینگ را از دیگر همکارانشان متمایز می‌سازد. اینان اعتقاد دارند که جامعه یک ارگانیسم پویا و هوشمند است و از رفتار هوشمندانه و حرفه‌ای با اقبال نسبت به آن تقدیر به عمل می‌آورد.

البته همه این طور فکر نمی‌کنند، برخی نیز هستند که گمان دارند جامعه به شدت فراموشکار است و کسی به خاطر نخواهد آورد که کمپین تبلیغاتی یا مارکتینگ شما از کجا شروع به کار کرد. بلکه چیزی که جامعه‌ی کنونی همواره به دنبال آن است مصرف بیشتر است. چنین کسانی توصیه می‌کنند تا مشاور دیجیتال مارکتینگ بیش از هر چیز بر روی ارائه‌ی ارزش پیشنهادی و محتوای قابل مصرف برای مردم با توجه به ترند‌های روز تکیه کند. استراتژی کلی در این نگرش این است تا بیشتر بر ابعاد عملیاتی و تکنیکی خصوصا حول بازاریابی محتوا تأکید داشته باشیم.

مشاور دیجیتال مارکتینگ

اما کدام یک از این راهبردها صحیح‌تر هستند؟ این موضوع می‌تواند با توجه به پروژه و نیز جامعه‌ی هدف پاسخ‌های گوناگونی داشته باشد. به یاد داشته باشید که مارکتینگ یک ساخت مکانیکی نیست که انتظار داشته باشید همیشه با تحویل دادن گوجه فرنگی به آن رب تحویل بگیرید. گاهی ممکن است نتایج غیر قابل پیشبینی و غیر منتظره باشند. در نهایت این KPIها هستند که می‌تواندد موفقیت یا عدم موفقیت ما را در این حوزه مشخص کنند.

هدف نگارنده از این یادداشت آن است تا برخی توانایی‌های ضروری برای یک مشاور دیجیتال مارکتینگ را بیان و آنان را شرح دهد. نیاز به گفتن نیست که مانند تمام حوزه‌های دیگر در دنیای جدید، مشاور دیجیتال مارکتینگ نیز می‌تواند در زمینه‌های مختلفی تخصص داشته و در آنان تبحر یابند. بنابراین تخصص‌های یاد شده آتی همگی می توانند خود یک حوزه‌ی کار تخصصی برای مشاور دیجیتال مارکتینگ شمرده شوند.

سلاح‌های یک مشاور دیجیتال مارکتینگ

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ارباب کسب و کار در اداره‌ی تجارت خود مرتکب آن می‌شوند، عدم استفاده صحیح از متدهای دیجیتال مارکتینگ و در نتیجه، اتلاف در توانایی‌ها و ظرفیت حداکثری تجارت و کسب و کار ایشان است. 

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست

چنین اتلاف‌های ممکن است در صنایع دیگر تنها منجر به هزینه‌های مالی و افزایش ضایعات شوند. اما در دنیای تجارت و مارکتینگ، کوچکترین ضعف در عملکرد میتوانند به برندینگ لطمه زده و منجر به اختلال در ارتباط با مخاطبان گردند.

مهمترین این سلاح‌ها برای مشاور دیجیتال مارکتینگ تحلیل اطلاعات است. یکی از اساسی ترین تغییرات در دنیای پست مدرن، اهمیت یافتن اطلاعات است. در دهه‌ی گذشته علومی موسوم به دیتا ساینس و مفاهیمی غریبی تحت عنوان بیگ دیتا در آکادمیا مطرح گشتند که در حال ایجاد عظیم‌ترین تغییرات در دنیای ما هستند. اما این موضوع به یک باره اتفاق نیفتاده و شما نیز لزوما قرار نیست به تمامی این مسائل آگاه شوید. این نمونه تنها از این جهت مطرح شده است که بتواند اهمیت اطلاعات و تحلیل صحیح از آنا را به شما توضیح دهد. بدون آنالیز و نتیجه‌گیری درست از اطلاعاتی که به شما از طریق بازخورد و یا طرق دیگر می‌رسد تمامی تلاش‌های شما محکوم به شکست خواهد بود. همچنین مهارت‌های دیگر نرم و سختی نیز باید در این حوزه مطرح گردند. امید است در یادداشت‌های دیگری برای شرح آن ادامه‌ی این موضوع تشریح شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی