rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال با اصطلاح وکیل چک برخورد کرده‌اید؟ شاید اطلاع نداشته باشید که وکلای دادگستری پایه‌ی یک ممتاز، هر یک به شکل تخصصی یک زمینه از پرونده‌ها و فعالیت‌های حقوقی سررشته دارند. این امر اتفاقی نیست و چنین رویه‌ای در طول سالیان از سوی خود ایشان برگزیده شده است. دلیل چنین امر بهبود همه روزه و مستمر تخصص‌های عملکردی و توانایی‌های حقوق آنان با حرفه‌ای شدن در یک زمینه از پرونده‌های خاص است. وکیل چک نیز از چنین رویه‌ای مبرا نیست.

وکیل چک برای نیل به چنین اهداف تنها پرونده‌ها و موکلانی را می‌پذرد که در حوزه‌ی قوانین و مقررات مربوط به چک نیاز به مشاوره و راهنمایی حقوقی داشته باشند. از جمله‌ی این پرونده‌ها باید به دعاو مربوط به چک‌های برگشتی موکل و یا دیگران که در وجه موکل نوشته شده‌اند اشاره نمود.همچنین می‌توان به پرونده‌های چک بلامحل، مطالبه‌ی وجه چک و یا به اجرا گذاشتن چک‌های پاس نشده اشاره کرد. هر یک از این پرونده‌ها و دعاوی دیگر مشابه در زمینه‌ی فعالیت وکیل چک رویه‌ها و قوانین مختص به خود را دارند که وکیل چک باید با تمامی آنان آشنایی و تسلط کامل داشته باشد.

 وکیل چک

این دلیل جز دلایل واضح متصور برای آن از دلایلی همچون اجتناب از به وجود آوردن دردسرهای تالی و نیز تفاوت‌های مراحل اقدامات قانونی در مورد پرونده‌های مختلف می‌باشد. همچنین در بسیاری از قانون‌های مصوب پیچیدگی‌هایی وجود دارد که درک درست از آنان نیازمند تجربه و مطالعه‌ی زیاد تخصصی است و تنها از عهده‌ی وکلای موسوم به وکیل چک بر خواهد آمد.

جز آن قوانینی در حوزه چک وجود دارند که شاید جز افراد فعال در این حوزه کسی چیزی در مورد آن نداند و به گوششان هم نخورده باشد. به طور مثال در قوانین جدید در حوزه‌ی چک اگر این سند به منظور ضمانت نوشته و امضا شده باشد، امکان نقد نمودن آن در تاریخ سررسید وجود دارد. این امر صرف نظر از توافقات مابین این دو طرف است. در صورتی که مبلغ چک در حساب صادر کننده وجود نداشته باشد خواهان می‌تواند نسبت به برداشت مبلغ موجود در حساب و نیز صدور گواهی عدم پرداخت از سوی بانک نیز اقدام نماید. چنین چیزی در قوانین قدیمی‌تر چک وجود نداشت و شاید کسی جز وکیل چک فعال در این حوزه کمتر کسی در مورد آن چیزی بداند. همان طور که واضح است بی‌اطلاعی از چنین قانونی می‌تواند مسائل جدی زیادی را برای صادرکننده پدید آورد.

وکیل چک برگشتی

همچنین از دیگر مزایایی که در استخدام وکیل چک می‌تواند مد نظر باشد حفظ اطلاعات محرمانه‌ی موکل است. شاید ندانید که اگر نیاز به حضور در دادگاه حقوقی نداشته باشید نیازی نیست تا برای امور حقوقی خود وکیل پایه یک دادگستری استخدام نمایید. هر چند با استخدام یک وکیل چک رسمی و متعهد می‌توانید اطمینان داشته باشید که اسرار حساس شما محفوظ مانده و به بیرون درز نکند.

در خیلی از پرونده‌های چک ممکن است مسائل به دلیل پیچیدگی‌های اتفاقات روی داده بسیار غامض گردند و افراد درگیر خود توانایی روانی و حوصله‌ی پرداختن به آن را نداشته باشند. در چنین شرایطی می‌توان با استخدام یک وکیل چک می‌توانید با خیال راحت تمام موضوع را به وی واسپاری کرده و تنها از نتیجه‌ی موفقیت آمیز آن اطلاع پیدا کنید. در اپلیکیشن حقوقی شهرداد شما هم می‌توانید از قوانین چک اطلاع پدا کنید و هم با وکلای ممتاز امور چک ارتباط برقرار کنید.

 

  • ۰۰/۰۲/۲۹
  • rubi sun

وکیل چک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی