rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

هر کسی از ما ممکن است در طول سال‌هایی که در این جامعه زندگی می‌کنیم نیاز به درخواست وکیل پیدا کنیم. این امر ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. مثلا ممکن است از ما سرقت شود و یا شخصی از نظر فیزیکی به ما آسیب برساند، و یا در تصادفی مجروح شویم. در چنین مواقعی باید به نحوی به دنبال درخواست وکیل کیفری باشیم. گاهی نیز ممکن است اظهارنامه‌ای به در خانه ما بیاید و در یکپرونده‌ی حقوقی از سوی شخصی که با او اختلافاتی داریم علیه ما ادعایی مطرح گردد. در این شرایط باید به دنبال درخواست وکیل حقوقی باشیم تا وی از ما در دادگاه دفاع کند.

آیا تنها وقتی که به درخواست وکیل نیاز داریم هنگام تشکیل دادگاه‌های قضایی است؟

البته این امر همیشه در رابطه با سیستم قضایی دادسراها و موارد این چنینی اتفاق نمی‌افتد. گاهی ممکن است که پرونده‌ای که مطرح داریم باید در مراجعی مانند کمیسیون‌های شهرداری و یا وزارت‌خانه‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد. این امر یکی از رایج‌ترین درگیری‌های حقوقی است که هر شهروندی در زندگی خود با آن روبرو خواهد شد.. هر چند، عده‌ی کمی نسبت به ماهیت حقوقی این جلسات تصمیم گیری وقوف دارند و به همین دلیل کمتر نسبت به درخواست وکیل اقدام می‌نمایند. 

این امر موجب دردسرهای بی‌پایانی برای آنان خواهد گردید. ممکن است یک صحبت نسنجیده و یا از روی بی‌اطلاعی از قانون‌های مربوطه، و یا جهت‌گیری بی‌دلیل قضاوت‌کنندگان علیه ما حقوق و منافعمان به راحتی دستخوش تعرضات گوناگونی گردد. با درخواست وکیل و استخدام او می‌توانید با قدرت در چنین جلساتی حاضر گردید.

 

علاوه بر این حتما اطلاع دارید که بسیاری از شرکت‌ها و یا تجار باسابقه، به دلیل تعدد نیازهای حقوقی خود در بنگاه یا شرکت متبوعه‌ی خود، همواره به دنبال یافتن وکیلی معتمد و حرفه‌ای برای رتق و فتق امور هستند. البته بسیاری از ایشان نیز از سال‌های دور موفق شده‌اند چنین فردی را پیدا کرده و رابطه‌ی کاری طولانی مدتی را با وی برقرار سازند که برای هر دو طرف منافع زیادی را به همراه آورده است. بنابراین یکی دیگر از مواقعی که می‌توانید مطمئن باشید که به درخواست وکیل و مشاوره نیازمندید، وقتی است که کاری جدی را در زندگی خود شروع کرده و از چم و خم‌های حقوقی آن اطلاعی ندارید.

در حوزه‌ی درخواست وکیل معمولا درخواست وکیل تجاری در قالب بالا به کرات صورت می‌پذیرد. حال ممکن است این وکیل یک وکیل متخصص در امور قراردادها باشد و یا یک وکیل آشنا با امور بانکی یا اسناد مالی. مثلا بسیاری از تاجران به خصوص در حوزه چک و قوانین مرتبط با آن به استخدام وکلا می‌پردازند. دیگر نوعی که ممکن است به دنبال وکیل امور تجاری باشید، وکیل امور گمرکی است که بسیار در ترخیص و یا کاهش هزینه‌ها و جرایم گمرکی تاثیر گذار و اثربخش است.

وقتی از درخواست وکیل حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم؟

در قوانین ایران وقتی صحبت از وکیل می‌کنیم، منظورمان شخصی است که با عقد قراردادی قسمتی یا تمام اختیارات شخصی دیگر را در یک زمینه کسب می‌کند. اما در معنای حقوقی وکیلی که به دادگاه معرفی می‌کنیم باید هم در مدرسه‌ی حقوق تحصیل کرده باشد و هم دوره‌های کارآموزی را سپری کرده باشد. چنین شخصی را وکیل پایه دو و پس از کسب سابقه‌ی کافی موفقیت آمیز، وکیل پایه یک دادگستری خواهیم نامید. برای درخواست وکیل مطلوب راه‌های گوناگونی متصور است. مراجعه به دفتر‌های حقوقی شخصی وکلای مشهور و یا مؤسسات حقوقی از رایج‌ترین این راه‌ها تا کنون بوده‌ اما اکنون از طریق اپلیکیشن‌های حقوقی و وب سایت‌های آنلاین مؤسسات مجازی نیز فراهم می‌باشد.

 

  • ۰۰/۰۲/۲۶
  • rubi sun

درخواست وکیل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی