rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

 

زمانی که زوجین به دلایل مختلفی از جمله نداشتن تفاهم و معدم سازش با یکدیگر تصمیم به جدایی می گیرند؛ یکی از ساده ترین راه‌های پیش روی آنها، طلاق توافقی است. در این میان بسیاری از زوجین برای صرفه جویی در وقت و انرژی خود و سرعت بخشیدن به پروسه طلاق، تصمیم میگیرند این کار را به وکیل طلاق توافقی بسپارند.

یکی از دلایل موجود برای استخدام یک وکیل طلاق توافقی این است که در صورت حضور وکیل دیگر نیاز به حضور هیچ یک از زوجین نیست. در نتیجه از تنش و اختلافات احتمالی زوجین در ملاقاتی که با یکدیگر دارند جلوگیری می شود. پس بسیاری از افراد به داشتن یک وکیل خبره در این زمینه روی آورده‌اند.

وکیل طلاق توافقی

داشتن وکیل طلاق توافقی یکی از بهترین راه ها برای انجام طلاق توافقی است. چرا که طلاق توافقی برخلاف اینکه ساده به نظر می رسد، جزئیات و پیچیدگی های خود را دارد.

نکته حائز اهمیت این است که فقط داشتن یک وکیل طلاق توافقی با هر ویژگی کافی نیست و به مانند هر پرونده حقوقی دیگری نیاز به حضور یک وکیل خبره در روند طلاق وجود دارد. چرا که در روند طلاق توافقی نیز مسائلی وجود دارد که اگر اشتباهی در آنها رخ دهد چه بسا پروسه طلاق از حالت عادی طولانی تر شود و یا مشکلاتی برای طرفین ایجاد شود.

به عنوان مثال در تنظیم دادخواست طلاق توافقی که در حکم پی و بنیان مراحل و روند دادگاه را دارد؛ در صورتی که اشتباهی رخ دهد آثار حقوقی مهمی را به دنبال خواهد داشت در نتیجه نیاز به حضور یک وکیل کاربلد در این زمینه است.

همه این موارد نشان دهنده اهمیت سپردن مراحل طلاق به وکیل طلاق توافقی است. اما یافتن یک وکیل طلاق توافقی مجرب و آشنا به تمام مراحل با تجربه بالا در این زمینه می تواند کار سختی باشد. در این مقاله قصد داریم علاوه بر شمردن وظایف وکلا در این زمینه، روش‌هایی برای یافتن بهترین وکلا برای پرونده طلاق توافقی را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

وظایف وکیل طلاق توافقی چیست؟

قبل از انتخاب وکیل طلاق، باید تا حدودی به مشکل خود و راه حل های قانونی آن و وظایف یک وکیل خوب آگاهی داشته باشید تا بتوانید از مهارت وکیل خود اطمینان حاصل کنید.

اولین وظیفه وکیل طلاق توافقی، ارائه مشاوره به بهترین و ساده ترین شکل ممکن می‌باشد. چرا که در پرونده‌های خانواده و به خصوص طلاق توافقی، اصل برا توافق و سازش است. بعلاوه وکیل طلاق مانند سایر وکلا وظایفی مانند حضور به موقع در محاکمه قضایی به عنوان نماینده موکل، جستجو برای تحقق حقوق موکل خود، ارائه به موقع اسناد و شواهد به دادگاه و... را به عهده دارد.

یکی از مراحلی که باید توسط وکیل طلاق توافق طی شود و اهمیت بالایی در روند رسیدگی به پرونده دارد، تنظیم دادخواست است. وظیفه دیگر یک وکیل طلاق در این زمینه تنظیم دادخواست طلاق توافقی به شکل درست و اصولی است. چرا که تنظیم دادخواست نقش اساسی در سایر مراحل طلاق طی میکند و در صورت اشتباه در تنظیم دادخواست ممکن در طی مراحل بعدی مشکلاتی برای طرفین ایجاد شود. شیوه ای که این روزها در مورد دادخواست طلاق رایج است تنظیم دادخواست به صورت آنلاین است. در ادامه به بررسی نحوه تنظیم دادخواست آنلاین میپردازیم.

تنظیم دادخواست آنلاین

تقاضای طلاق نیز مانند هر تقاضای دیگری باید از طریق یک تقاضانامه به دادگاه ارسال می‌شود تا به مراجع قضایی اعلام کند که یک شخص نیازمند آغاز یک پیگیری قضایی است. تنظیم دادخواست آنلاین یکی از خدمات حقوقی آنلاین است که میتواند در طلاق توافقی نیز به صورت آنلاین انجام شود. 

پیشنهاد ما برای تنظیم دادخواست آنلاین استفاده از خدمات حقوقی آنلاین پلتفرم های حقوقی مانند اپلیکیشن حقوقی است تا هم زمان کمتری از شما گرفته شود و هم بتوانید این فرآیند را به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام دهید.

تنظیم دادخواست

انتخاب بهترین وکیل طلاق توافقی

بهترین وکیل طلاق توافقی کسی است که در حوزه دعاوی خانوادگی فعالیت داشته باشد و نه تنها به تمامی قوانین در امور طلاق و خانواده مسلط باشد، بلکه به کلیه قوانین مربوطه نیز مسلط باشد و با استفاده به موقع از قوانین، موجب پیروزی موکل خود در جلسات دادگاه شود. 

اما علاوه بر تخصص در کار و دانش بالا در زمینه قوانین حقوقی، رازداری یکی از ویژگی های وکیل طلاق حرفه ای است.

وکیل خانواده خوب ، کسی است که اسرار و اطلاعات موکل را نزد خود نگه داشته و این اطمینان را به او بدهد که در مقابل صداقت موکل هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

هزینه وکیل طلاق توافقی

هزینه وکیل طلاق توافقی نیز بستگی به تخصص و تجربه وکیل دارد. پیشنهاد میکنم برای یافتن بهترین وکیل با توجه به بودجه خود، به اپلیکیشن حقوقی شهرداد مراجعه کنید. همچنین شما میتوانید برای تنظیم دادخواست طلاق توافقی از وکلای شهرداد مشاوره حقوقی دریافت کنید.

  • ۰۰/۰۲/۰۷
  • rubi sun

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی