rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

اظهارنامه یکی از اوراقی است که افراد در برخورد با مسائل حقوقی خود از آن استفاده می کنند. همانطور که می دانید شما حتما لازم نیست که اقدام به تنظیم دادخواست دعوی کنید بلکه در مواردی می توانید فقط با تنظیم اظهارنامه به مقصود خود رسیده و حق خویش را بگیرید.

شما می توانید با نوشتن اظهارنامه خود و ارسال آن برای فرد مورد نظر، حق خود را مطالبه کنید. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که از نشر دادگاه مطالبه حق زمانی اثبات می شود که اظهارنامه خود را برای مراجع قضایی فرستاده باشید.

در ادامه شهرداد در این مقاله قصد دارد شما را با نحوه تنظیم اظهارنامه از طریق اپلیکیشن حقوقی آشنا کند. پس با ما در ادامه همراه باشید.

تنظیم اظهارنامه

نحوه تنظیم اظهارنامه

برگه های اظهارنامه در مراکز فروش تمبر و دیگر برگه های قضایی در اختیار مراجعه کنندگان گذاشته می شود. برای نوشتن اظهارنامه باید مطالب خود را در سه نسخه آماده کنید. بعد از تهیه برگ اظهارنامه در ستون خلاصه اظهارات خود را در کمال دقت مکتوب می کنید.

باید در نوشتن مطالب دقت کافی صرف شود به دلیل شما در نهایت این برگ را امضا خواهید کرد و به نحوی اقرار به حساب خواهد آمد. باید توجه داشته باشید که اظهارات شما در کمال صداقت باشد و در آن از نشر اکاذیب خودداری کنید به دلیل اینکه پیگرد قانونی به همراه دارد.

اگر بخواهید که به همراه اظهارنامه خود سند یا مالی را ضمیمه کنید. باید آنها را به محلی که اظهارنامه را تسلیم می کنید به همراه اظهارنامه خود تحویل دهید.

نحوه ارسال اظهارنامه

پس از نوشتن اظهارنامه خود بر روی آن یک تمبر می چسبانیم و آن را به دفتر دادگاه یا اداره ثبت اسناد ارسال می کنیم. اگر هم در این محل ها مرکز اظهارنامه وجود داشته به آن ها مراجعه کرده و سه نسخه اظهارنامه را به آنها تحویل می دهیم. 

در این مورد یک نسخه از اظهارنامه را به مخاطب اظهارنامه تحویل می دهند. در نسخه های دیگر نحوه ابلاغ اظهارنامه و پاسخ مخاطب ذکر می شود. یکی از آنها به فرد داده می شود و دیگری در دفتر بایگانی می شود.

پاسخ اظهارنامه

هنگامی که اظهارنامه ای به دست ما می رسد. بهتر است که در فرصت مناسب و با خیالی آسوده آن را پاسخ دهیم تا از ذکر موارد ناشیانه ای که ممکن است به ضرر ما تمام شود خودداری کنیم. بهتر است مامور ابلاغ را منتظر نگذاریم و در فرصتی مناسب طی اظهارنامه ای دیگر پاسخ را بدهیم.

اپلیکیشن حقوقی

جمع بندی

با توجه به موارد ذکر شده در تنظیم اظهارنامه باید نهایت دقت و توجه را به کار ببریم. به دلیل اینکه هر گونه سخن اشتباهی می تواند به ضرر ما تمام شود. یا رای دادگاه را بر علیه ما تغییر دهد. پس به شما پیشنهاد می کنیم برای نوشتن اظهارنامه حتما به یک وکیل یا مشاور مراجعه کنید.

همچنین شما می توانید با مراجع به اپلیکیشن حقوقی شهرداد اقدام به نوشتن اظهارنامه ای درست و متناسب با موازین و حقوق قانونی خود بپردازید تا از امکان اشتباه جلوگیری کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی