rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

مراحل ثبت برند

هر شرکتی می تواند خدمات یا کالای خود را تحت یک نام تجاری و یک علامت و لوگو به فروش برساند. استفاده از نام تجاری مزایای بیشماری برای شرکت های تجاری دارد. فرقی نمی کند محصول شما چیست؛ در هر صورت نیاز دارید یک نام منحصر به فرد و زیبا روی محصول خود بگذارید. حال برای اینکه از نام تجاری خود محافظت کنید و کسی نتواند از نام محصول شرکت شما سوء استفاده کند، باید این نام را به ثبت برسانید. برای انجام این کار بایستی مراحل ثبت برند را طی کنید. اگر می خواهید مراحل ثبت برند را بدانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مراحل ثبت برند

مراحل ثبت برند چیست؟

استعلام برند قبل از ثبت

پیش از اینکه نام برند خود را وارد مراحل ثبت برند کنید، باید ابتدا نام مورد نظر را استعلام کرده تا مطمئن شوید پیش از شما کسی آن نام را ثبت نکرده است. ضمنا باید نام انتخابی شما با نام های انتخاب شده دیگر اشخاص مشابهت نداشته باشد. 

تهیه مدارک لازم

قبل از شروع مراحل ثبت برند لازم است مدارک مورد نیاز را تهیه کنید تا در ادامه مراحل به مشکل برنخورید. 

مدارک لازم در مراحل ثبت برند برای شخص حقیقی

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شخص یا اشخاص متقاضی

  • کپی برابر اصل مجوز فعالیت مرتبط در زمینه طبقاتی که قصد ثبت برند در آن طبقات را دارید.

  • کپی برابر اصل کارت بازرگانی (چنانچه قصد ثبت برند لاتین را دارید)

  • ارائه اصل وکالت نامه وکیل دادگستری (چنانچه برای ثبت برند وکیل معرفی نموده اید)

مدارک لازم در مراحل ثبت برند برای شخص حقوقی

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اشخاص صاحب امضا در شخص حقوقی

  • کپی برابر اصل مجوز فعالیت شخص حقوقی که مرتبط با زمینه طبقاتی که قصد ثبت برند در آن طبقات را دارید باشد

  • کپی برابر اصل کارت بازرگانی شخص حقوقی (چنانچه تصمیم به ثبت برند لاتین را دارید)

  • ارائه اصل وکالت نامه وکیل دادگستری (چنانچه برای ثبت برند وکیل معرفی نموده اید)

ثبت نام در سامانه مرکز مالکیت معنوی و اخذ گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی

بعد از جمع آوری مدارک، باید در سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام کرده و حساب کاربری خود را تایید نمایید. برای تایید حساب کاربری باید با در دست داشتن برگه ای که از سامانه دریافت می کنید، به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و گواهی امضا را اخذ کنید. پس از گرفتن گواهی امضا، باید اطلاعات گواهی را در سامانه مرکز مالکیت معنوی وارد کنید تا حساب کاربری شما تایید شود. 

تنظیم و ثبت اظهارنامه برند

در مرحله بعد باید به سایت مرکز مالکیت معنوی وارد شده از طریق قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری، اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود را تکمیل کنید. در این مرحله باید مدارکی که آماده کرده‌اید را بارگذاری کنید. پس از طی کردن این مراحل، برای ثبت اظهارنامه علامت تجاری وو پرداخت هزینه های مربوطه، در سامانه برگه ای برای شما نمایش داده می شود. باید این برگه را چاپ کرده و به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید و اطلاعات وارد شده در سامانه را تایید کنید. سپس باید از دفترخانه گواهی امضا و تایید اطلاعات کاربری دریافت کنید. 

سپس اطلاعات فرمی که از دفترخانه دریافت کردید را باید در سامانه وارد کنید تا نام کاربری و رمز عبور به شما داده شود. 

بررسی اظهارنامه برند توسط کارشناسان اداره علامت

در این مرحله ثبت برند بعد از اینکه اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و ایرادی از آن پیدا نشد، برای شما پیامکی فرستاده می شود که ثبت علامت تجاری شما بلامانع تشخیص داده شده است. 

مراجعه به اداره علامت و دریافت سند ده ساله برند

آخرین گام از مراحل ثبت برند این است که با در اختیار داشتن مدارکی همچون یک نسخه از هر دو روزنامه رسمی اول و دوم، یک نسخه از اظهارنامه علامت تجاری و 10 نمونه از برند در ابعاد 6*6 به اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و سند برند خود را تحویل گرفته و رسید دریافت کنید.

ثبت برند

سخن آخر

مراحل ثبت برند موضوعی است که صاحبان شرکت های تجاری حتما نیاز دارند آن را به خوبی بدانند. به عنوان شخص حقیقی نیز برای ثبت برند مورد نظر خود باید حتما با این مراحل آشنا باشید. برای دانستن موضوعات بیشتر می توانید به وبسایت حقوقی شهرداد مراجعه کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی