rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

این روزها دولت قوانین سفت و سختی برای شرکت ها و کسب و کارهایی که ملزم به پرداخت مالیات هستند قرارداده است. یکی از نکاتی که باید در این زمینه به آن توجه کرد این مسئله است که قوانین مالیاتی بسیار مهم و ضروری هستند و وجود یک وکیل مالیاتی در هر شرکتی بسیار مهم است.

وکیل مالیاتی در حوزه های حسابداری و مسائل مالیاتی تخصص و مهارت دارد و در این زمینه می تواند به شرکت ها کمک کند تا مالیات خود را به موقع و با کمترین میزان بپردازند. اهمیت مالیات در سرنوشت یک کسب و کار بر هیچکس پوشیده نیست.

به همین دلیل شهرداد در این مقاله قصد دارد تا شما را به طور کامل با یک وکیل مالیاتی و وظایفی که به عهده وی است آشنا کند.

وکیل مالیاتی

وکیل مالیاتی کیست؟

وکیل مالیاتی فردی تحصیل کرده و متخصص در زمینه های حسابداری و مالیات شرکت ها است. وی علاوه بر دانشی که در زمینه مسائل مالی و حسابداری شرکت ها دارد بر روی قوانین مالیاتی و پرونده های مالیاتی هم تصرف کامل دارد.

یک وکیل مالیاتی در زمینه هایی مانند آیین نامه ها و بخشنامه ها و قوانین مربوط به آن ها شناخت کافی دارد و با شناختی که دارد می تواند به شرکت ها کمک کند که مالیات کمتری پرداخت کنند. البته وی این کار را از دو روش پشتیبانی مالیاتی و دادرسی مالیاتی انجام می دهد. 

مالیات چیست؟

حال که با وکیل در زمینه امور مالیاتی آشنا شدیم بهتر است به این مسئله بپردازیم که مالیات چیست و شامل جه مواردی می شود؟ مالیات به هزینه ای گفته می شود که سازمان امور مالیاتی کشور از موسسات، سازمان ها، شرکت ها و یا حتی افراد دریافت می کند. مالیات دو نوع است مالیات مستقیم و مالیات غیر مستقیم.

مالیات مستقیم

مالیات های مستقیم شامل مواردی مانند: مالیات بر دارایی، مالیات بر ارث و از این دست موارد می شود.

مالیات غیر مستقیم

مالیات های غیر مستقیم شامل مواردی مانند: مالیات بر حقوق، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر گمرک، مالیات بر معاملات و از این دست موارد می شود.

چه مواردی تحت عنوان جرائم مالیاتی شناخته می شود؟

یکی رایج ترین انواع جرائم مالیاتی برای زمانی است که فرد درآمد واقعی خود را پنهان می کند تا مالیات کمتری پرداخت کنند و یا حتی در مواردی شغل خود را پنهان کنند. این عمل تخلف مالی حساب شده و تحت عنوان تخلف کیفری مالی اشاره می شود.

از انواع دیگر جرائم مالیاتی می توان به اعلام نکردن درآمد، یا اعلام نکردن معاملاتی که می تواند شامل مالیات شود، عدم پرداخت مالیات یا تاخیرد در پرداخت آن و از این دست موارد می توان اشاره کرد.

مالیات

جمع بندی

با توجه به موارد ذکر شده در ارتباط با وکیل مالیاتی متوجه شدیم که حضور وی در هر شرکتی امری ضروری به شمار می آید. به دلیل اینکه قوانین مالیاتی بسیار پیچیده و گسترده است. آشنا نبودن با این زمینه و اقدام نا به جا می تواند ضررهای مالی جبران ناپذیری را برای شرکت رقم بزند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به اپلیکیشن حقوقی شهرداد مراجعه کنید.


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی