rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

این روزها محبوبیت انواع نوشیدنی های گازدار روز به روز بیشتر میشود. در این میان دلستر لیمو جایگاه و محبوبیت خاص به خود را دارد. دلستر یک نوشیدنی محبوب بین همه مردم است این نوشیدنی در طعم های مختلفی در بازار عرضه میشود. اما محبوب ترین طعم آن دلستر لیمو میباشد.

این دلستر از طریق افزودن طعم دهنده و مواد مختلف به ماءالشعیر های تلخ به وجود میآید.  دلستر ها نوشیدنی های بدون الکلی هستند که از عصاره جو به وجود میآیند. شما میتوانید این نوشیدنی ها را به تنهایی یا همراه با غذا میل کنید.

دلستر لیمو به نسبت بقیه نوشابه های گازدار از ضرر کمتری برخودارد است و همچنین فوایدی هم دارد. به همین دلیل خورد این نوشیدنی دلچسب به افراد بسیار پیشنهاد میشود. اما واقعا دلیل محبوبیت دلستر لیمو بین مردم چیست؟ با هایسنس در این مقاله همراه باشید تا باهم در ارتباط با این موضوع صحبت کنیم.

دلستر لیمو

دلستر لیمو

اصلی ترین ماده به کار رفته در این نوشیدنی مالت جو میباشد، سپس با اضافه کردن افزودنی های دیگر به دلستر طعم های مختلفی را تولید میکنند. این نوشیدنی ها از ترکیب عصاره مالت، عصاره رازک، یک نوع قند که می‌تواند گلوکز، ساکاروز، فروکتوز و یا قند مایع خرما باشد و البته اسید سیتریک ساخته می‌شوند.

اما مواد اصلی که در ساخت ماءالشعیر لیمویی از آن استفاده میشود ترکیب عصاره مالت، آب، گاز CO2، عصاره رازک، شکر، طعم دهنده لیمو و اسید سیتریک میباشد. این نوشیدنی هم مانند بسیاری دیگر از نوشیدنی ها درصد زیادی از آن آب میباشد و برای گازدار کردن آن از گاز CO2 استفاده میشود. مقادیری از گاز و کف موجود در آن هم به دلیل فرآیند تخمیری آن است.

دلستر لیمو یا نوشابه شما کدام را انتخاب میکنید؟

قطعا دلستر لیمو خیلی بهتر از نوشابه میباشد به دلیل اینکه حاوی جو، گلوکز، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، اسیدهای آمینه و آب کربوناته است. هر 100 سی سی دلستر لایت حدود 17 کالری و هر 100 سی سی دلستر معمولی حدود 25 کالری انرژی دارد.

دلستر لیمو از نوشابه بهتر است با این تفاوت که دلستر دارای ویتامین ث و گروه ویتامین ب و برای دفع سنگ کلیه مفید است، در حالی که نوشابه جذب کلیه را مختل می کند،چاق کننده است، ‌فسفر بالایی دارد، کلسیم را دفع می کند و باعث پوکی استخوان می شود، نوشابه مشکی از زرد مضر تر است.

خواص دلستر لیمو

دلستر لیمو خواص زیادی دارد که ما در این قسمت به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • دفع رسوبات کلیه و جلو‌گیری از تشکیل سنگ‌های کلیوی و ادراری.

  • افزایش شیردهی در مادران.

  • باعث ضدعفونی روده میشود.

  • خستگی را برطرف میکند.

  • به رشد سلول های مغزی در کودکان کمک میکند.

خواص دلستر لیمو

جمع بندی

با توجه به تمام مواردی که ذکر کردیم جایگزین کردن دلستر لیمو به جای نوشابه های گازدار یک تصمیم خیلی خوب است که میتواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشد. 

اما این نکته را فراموش نکنید، با توجه به زیاد شدن انواع برند های تولید کننده دلستر انتخاب بسیار سخت شده است. پس شما سعی کنید به سراغ برندی بروید که کیفیت مواد اولیه بکار رفته در تولید نوشیدنی خود را تضمین کنند.

یکی از برند هایی که تمام مواد اولیه آن ها در تولید نوشیدنی هایشان به خصوص دلستر لیمو باکیفیت هستند برند هایسنس است که شما میتوانید با خیالی راحت از نوشیدن دلستر لیمویی خود لذت ببرید.



 

نظرات (۱)

چه جالب نمی دونستم خواص ماءالشعیر رو

درباره عمل بینی بیشتر بنویسید. ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی