rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

همه ما ماءالشعیر تلخ را میشناسیم و بارها از آن استفاده کرده ایم. به ماءالشعیر تلخ آبجوی غیرالکلی هم گفته میشود که از عصاره جوانه جو آن را تهیه میکنند. و دارای ترکیباتی مانند ویتامین C، اسید های آلی، انواع آمینواسید ها، ساکارز، گلوکوز، ویتامین های گروه B و آب گازدار است.

 البته بطور کلی تر میتوان گفت  که ما,الشعیر تلخ از آب، عصاره جو، رازک و مخمر تولید میشود. برای تولید ماءالشعیر میوه ای از مخمر های غیر الکلی استفاده میشود اما آن چیزی که باعث تلخی ماءالشعیر میشود رازک است.

ماءالشعیر تلخ

ما از ماءالشعیر تلخ به عنوان یک نوشیدنی محبوب استفاده میکنیم. اما همه ما شاید طرز تهیه این نوشیدنی محبوب یا خواص آن برای بدن را نشناسیم به همین دلیل هایسنس در این مقاله سعی دارد شما را با این نوشیدنی خوشمزه بیشتر آشنا کند پس با ما همراه باشید.

دلیل تلخی ماءالشعیر تلخ چیست ؟

همانطور که قبل تر به این موضوع اشاره کردیم دلیل اصلی این موضوع وجود گیاه زارک در ترکیبات این نوشیدنی می باشد. این گیاه علاوه بر تلخی به ماندگاری بیشتر ماءالشعیر هم کمک میکند و باعث میشودکف روی نویشیدنی هم حفظ شود.

برای تاثیرگذاری بیشتر زارک در تلخی ماءالشعیر آن را در مراحل نهایی تولید نوشیدنی به آن اضافه میکنند. این کار باعث میشود طعم و عطر زارک بیشتر بماند. پس زمان اضافه کردن رازک در کنار میزان استفاده از آن هم بسیار مهم است.

دسته ای از رازک ها وجود دارد که به آن ها رازک تلخ گفته میشود و میزان اسید های آلفای آن ها بالاتر است و استفاده از این نوع رازک اقتصادی تر میباشد.

خواص ماءالشعیر تلخ

ارزش غذایی و میزان کالری ماءالشعیر تلخ چقدر است ؟

 خب همه ما میدانیم که افرادی که به سلامتی خود بسیار اهمیت میدهند در هنگام مصرف مواد غذایی به ارزش غذایی آن ماده توجه میکنند. ماءالشعیر تلخ هم از این قاعده مستثنی نیست. پس با هم نگاهی به ارزش غذایی این ماده میاندازیم.

ماءالشعیر تلخ ارزش غذایی بالایی دارد دلیل اصلی مشهور شدن این ماده غذایی و جایگزینی آن با نوشابه ها ارزش غذایی این نوشیدنی محبوب میباشد. کالری حاصل از نوشیدن ماءالشعیر به دلیل اینکه در آن چربی وجود ندارد از پزوتئین و کربوهیدرات حاصل میشود.

در هر 100 سی سی از یک ماءالشعیر تلخ حدودا 20 تا 35 کالری وجود دارد. حال بیایید به بررسی فواید آن بپردازیم تا ببینیم کالری دریافتی از نوشیدن ماءالشعیر تلخ ارزش آن را دارد یا نه ؟

خواص ماءالشعیر تلخ

در نهایت به جذاب ترین بخش این مقاله رسیدیم. ماءالشعیر تلخ خواص زیادی دارد که با دانستن آن ها شکه خواهید شد خواصی مانند :

  • جلوگیری و از بین بردن سنگ کلیه

  • رفع استرس

  • بهبود عملکرد خون رسانی

  • بالا بردن ضریب هوشی

  • تقویت مو

  • یک منبع خوب غذایی

  • رفع عطش

  • بالا بردن شادابی پوست

  • بالا بردن مقاومت بدن

  • جلوگیری از پوکی استخوان

ماءالشعیر هایسنس

شما هم متعجب شده اید درسته؟ کی فکرش را میکند که یک ماءالشعیر تلخ بتواند اینقدر خواص داشته باشد. البته که کیفیت مواد اولیه بکار رفته در تولید ماءالشعیر هم بسیار تاثیرگذار است. استفاده از ماءالشعیر تلخ برند هایی مانند هایسنس که از مواد اولیه باکیفیت در روند تولید خود استفاده کرده اند پیشنهاد ما به شما عزیزان در هنگام مصرف این نوشیدنی فوق العاده میباشد.

نظرات (۱)

میخواستم بدونم آبجو بدون الکل هم همان ماءالشعیر تلخه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی