rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

مرد و زن با کلی امید و آرزو با هم ازدواج می کنند اما ممکن است در طی زندگی چندین ساله تفاهم اولیه خود را از دست دهند و مجبور به جدایی شوند. زن و شوهر به دو روش می توانند از یکدیگر جدا شوند :

  • باهم بر سر متارکه تفاهم داشته باشند وو برای جدا شدن از هم رضایت کامل داشته باشند که در اصطلاح به آن طلاق توافقی می گویند
  • یکی از طرفین که ۹۹٪ زوجه (زن) است خواستار طلاق است ولی طرف دیگر (شوهر) حاضر به جدایی نیست که در این صورت باید دادخواست طلاق تنظیم و به دادگاه خانواده ارسال شود.

در شرع حق طلاق به عهده مرد است و او حتی برخلاف میل همسرش می تواند زوجه را طلاق دهد مگر آنکه زوجه در شرایط ضمن عقد حق طلاق را گرفته باشد.. دادخواست طلاق معمولا از طرف خانم ها انجام می شود و یکی از رایج ترین پرونده های قضایی خانواده است. 

طلاق توافقی

 

مسائلی که در طلاق توافقی زن و شوهر باید به تفاهم برسند

در طلاق توافقی زن و شوهر باید بر سر :

  • مهریه زن
  • حق حضانت فرزندان
  • نفقه فرزندان
  • هر چند وقت یکبار فرزندان را ببینند
  • و غیره.

مراحل طلاق توافقی چیست و چقدر  طول می کشد؟

بر اساس قانون طلاق توافقی، زن یا شوهر در ابتدا باید وارد یک پروسه مشاوره ۴۵ روزه شوند.

به این صورت که یکی از دو طرف یا هر دو نفر آنها در سامانه نوبت دهی طلاق باید ثبت نام کند و پس از وارد کردن مشخصات کاربری، یکی از مراکز مشاوره زوج در شهر محل سکونتشان انتخاب کنند.

جلسات مشاوره حدود ۱۰ جلسه طول می کشد و اگر در پایان این جلسات، باز هم زوجین بخواهند از هم جدا شوند گواهی عدم سازش توسط این مراکز صادر می شود و آنها می توانند وارد فرآیند طلاق توافقی شوند.

اما به طور کلی دادگاه ها از طلاق توافقی به دلیل سریع انجام شدنش بیشتر از دادخواست طلاق استقبال می کنند.

طلاق توافقی

اگر زن بخواهد دادخواست طلاق دهد:

  • تنظیم دادخواست طلاق و تحویل به دادگاه خانواده:

 

در مرحله اول باید به دادگاه شهر محل سکونت زوج یا زوجه دادخواست طلاق را ارائه دهید.

 

  • در مرحله دوم پس از صدور حکم

 

  • چنانچه هر یک از زوجین از آن ناراضی و شاکی بودند به مدت ۲۰ روز به آنها فرصت تجدید نظر داده می شود. آنها می توانند در این مهلت ۲۰ روزه دادخواست دیگری تنظیم کنند. بدیهیست که دادخواست طلاق در دادگاه تجدید نظر بررسی خواهد شد و قاضی آن نیز نسبت به قاضی دادگاه اول با دقت تر است.

 

  • اگر زن یا شوهر از رای دادگاه تجدید نظر ناراضی باشند، در این شرایط مجددا ۲۰ روز فرصت فرجام خواهی داده خواهد شد و پرونده طلاق به دیوان عالی کشور فرستاده می شود.

همان طور که متوجه شدید مراحل دادخواست طلاق بسیار طولانی و پیچیده است و ممکن است زن و شوهر ماه ها درگیر این پرونده باشند اما در طلاق توافقی مراحل بسیار ساده تر و سریع تر انجام می گیرد.

 

طلاق توافقی

در طلاق توافقی نیاز به وکیل داریم؟

 

بله. البته منظور ما این نیست که بدون وکیل این پروسه انجام نمی پذیرد اما در دادخواست طلاق به دلیل طولانی بودن مراحل، حتما توصیه می شود که از وکلای با تجربه بهره ببرید تا روند پرونده با سرعت بیشتری انجام بپذیرد.

وکلای شهرداد بهترین و با تجربه ترین وکلا در زمینه طلاق هستند که شما موکلین عزیز می توانید برای موفقیت سریع و تضمینی از آنها کمک بگیرید. می توانید به سایت یا اپلیکیشن حقوقی شهرداد مراجعه نمایید و اطلاعات بیشتری را به دست آورید.




 

نظرات (۲)

چه وبلاگ خوبی دارید. این مطلب درباره قفل دیجیتال رو هم بخونید واقعا مفیده

حالا که راجب مسائل حقوقی صحبت می کنید لطفا راجب مراحل پیگیری چک برگشتی هم صحبت کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی