rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

اولین مرحله برای راه اندازی یک سایت خرید دامنه می باشد. در ابتدا سعی کنید با خود دامنه به خوبی آشنا شوید تا درست تصمیم گیری کنید. در این مطلب ما سعی داریم ضمن ایجاد شناخت نسبت به خود دامنه و کاربرد آن مراحل ثبت آن را نیز توضیح دهیم. خرید دامنه و نامی که هم اسم و هم آدرس سایت شماست، معادل با خرید یک ملک است؛ با تایپ کردن این نام در صفحه ی مرورگر اینترنتی سایت شما باز می شود.

نام دامنه

برای خرید دامنه به چه ویژگی هایی توجه کنیم؟

از ویژگی های یک خرید دامنه خوب این است که کاربر شما بتواند بدون هیچ مشکل و دردسری آن را پیدا کند و او را ترغیب نماید تا به جای اینکه به رقیب شما مراجعه نماید به سایت شما رجوع کند و بتواند نام سایت دامنه شما را به راحتی به خاطر بسپارد.

نام دیگر دامنه، دامین می باشد. شما برای خرید دامنه مد نظر خود باید به نکات زیر توجه نمایید و بر اساس نکات زیر اقدام به خرید دامنه خود نیز نمایید:

  1. اولین و اساسی ترین نکته در انتخاب نام دامنه این می باشد که نامی که قصد خرید آن را دارید باید حتما مشابه یک برند و سایر مشاغل نباشد، زیرا در صورت رعایت نکردن این نکته در هنگام سئو و بهینه سازی قطعا به مشکل بر خواهید خورد و حتی امکان دارد به خاطر مسائل برندینگ، دومین شما توقیف شود.خرید دامنه

  2. نام دامنه باید برای اینکه بتوان آن را به راحتی به خاطر سپرد بسیار کوتاه باشد، پس تا جایی که امکان دارد نام دومین خود را خلاصه کنید.

  3. همانطور که در بالا اشاره کردیم باید نام دامنه را بتوان به راحتی تلفظ کرد و همینطور قابل حفظ کردن باشد، تا کاربران به دردسر نیفتد و کاربران سایت شما را به رقیبانتان ترجیح دهند.

  4. تا جایی که امکان دارد نام فیلدی که در آن فعالیت دارید را بتوان در دومین خود جای دهد.

  5. نکته مهم دیگر این می باشد که تا جایی که امکان دارد در نام دامنه خود از خط تیره ( دش یا فاصله ) استفاده نکنید.

بعد از این که نامی دلخواه برای دامنه خود بر اساس نکات بالا انتخاب کردید حال باید پسوندی مناسب برای خرید دامنه خود برگزینید.

پسوند های بسیار زیادی برای ثبت دامنه وجود دارد که شما باید براساس زمینه ای که در آن فعالیت دارید و کاری که انجام می دهید یکی از این پسوند ها را انتخاب کنید. ما در ادامه چند نوع از این پسوند ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

خرید دامنه اینترنتی

 

پسوند های کشوری در خرید دامنه

Co.ir : این پسوند برای شرکت هایی که مدارک احراز هویت دارند و ثبت شرکت های رسمی که در قالب سهامی خاص، عام، مسئولیت محدود و تضامنی می باشند استفاده می شود.

ایران : این نوع پسوند برای سایت هایی که به طور کامل به زبان فارسی می باشد مورد استفاده قرار می گیرد اما نکته قابل توجه نسبت به این پسوند این می باشد که متاسفانه با هر نوع مرورگری قابلیت دسترسی نخواهند داشت.

Net.ir : پسوند net.ir فقط برای شرکت هایی که اینترنت رسمی را در ایران ارائه می دهند، می باشد.

شما می توانید برای خرید دامنه مورد نظرتان به بهترین قیمت، به وب سایت نام مراجعه نمایید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی