rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

لباس کار به نوعی از پوشش گفته می شود که برای پوشیدن حین انجام کار طراحی شده است. کارهای فنی بیشتر به لباس کار نیاز دارند اما بسیاری از مشاغل دارای لباس کار خاص خود هستند.

یکی از کاربردهای لباس کار در داخل منزل است. برای همه پیش می آید که مجبور شوند کاری انجام دهند که حین آن دست ها کثیف شود. همه ی ما حداقل یک بار خواسته ایم خودروی خود را تعمیر کنیم یا کارهایی در خانه انجام بدهیم و هنگام انجام آن کارها لباس تنمان کثیف شده است. لکه هایی که حین انجام چنین کارهایی روی لباس می افتد به راحتی پاک نمی شود. برای چنین موقعیت هایی بهتر است به جای اینکه با لباس معمولی به کار بپردازیم و وسواس کثیف شدن آن را داشته باشیم، لباسی مخصوص کار که کثیف شدن آن برایمان مهم نباشد به تن کنیم.

انواع لباس کار

برای هر شغل و صنفی لباس کار به خصوصی وجود دارد. شاید مشاغل فنی از همه بیشتر به داشتن لباس کار مشهور باشند اما لباس کار طیف وسیع تری دارد. علاوه بر لباس های کار معمول که برای مصارف عمومی ساخته می شوند، مشاغل تخصصی نیز لباس کار خاص خود را دارند. به عنوان مثال آتش نشانان لباس ضدحریق خاصی به تن می کنند و غواص ها لباس مخصوصی برای حرکت راحت در آب دارند.

لباس کار متداولی که برای کارهای فنی معمول استفاده می شود، در نوع سرهم و جدا تولید می شود. نوع جدای آن دو قسمت شلوار و پیراهن را به صورت جدا دارد و نوع سرهم لباس کار لباس یک تکه است.

لباس کار سرهمی

مزایای پوشیدن لباس کار 

علاوه بر محافظت از لباس اصلی، پوشیدن لباس کار مزایای دیگری نیز دارد. فرض کنید وقتی خودتان یک کار را با پوشیدن لباس کار انجام می دهید نسبت به زمانی که لباس کار نمی پوشید چه تفاوتی حس می کنید؟ وقتی که شما برای کاری لباس مخصوصی به تن می کنید، یعنی برای آن کار ارزش ویژه ای قائل هستید و جایگاه مجزایی برای کار در نظر گرفته اید. بنابراین پوشیدن لباس کار به شما انگیزه ی خاصی برای انجام کار می دهد.

علاوه بر آن داشتن یک لباس کار خاص از نظر طرح و رنگ برای یک گروه شغلی به افراد آن گروه احساس هویت جمعی می دهد و این اشخاص احساس خوبی از انجام  کار در آن لباس ها خواهند داشت. بنابراین اگر شما مدیر یا سرپرست گروهی از کارکنان هستید، خوب است بدانید اختصاص دادن یک لباس کار ویژه به افرادتان می تواند بازدهی کار را افزایش دهد و احساس رضایتمندی کارکنان را بهبود ببخشد.

خرید لباس کار

نکات قابل توجه هنگام خرید لباس کار

اگر لباسی که هنگام کار به تن می کنید راحت نباشد،  حین انجام آن کار حس خوبی نخواهید داشت و کار خود را به درستی انجام نخواهید داد. بنابراین به راحتی لباس کار توجه ویژه ای داشته باشید. ضمنا اندازه ی لباس کار نیز نباید کوچک تر یا بزرگتر از اندازه ی شما باشد.

اگر در محیط کار شما خطرات بالقوه ای نیز وجود دارد، باید مطمئن شوید لباس کاری که می خرید، شما را در برابر آن خطرات محافظت کند.

ویژگی دیگری که لباس کار برای فعالیت های فنی باید داشته باشد این است که فضا و جیب های کافی برای قرار دادن وسایل و ابزار در لباس تعبیه شده باشد. این ویژگی به راحت تر انجام شدن کار کمک بزرگی می کند.

مهم ترین ویژگی هایی که هنگام خرید لباس کار باید به آن ها توجه شود، راحتی آن، تناسب با دمای هوا و محافظت در برابر خطرات احتمالی است.

  • ۹۹/۰۶/۱۶
  • rubi sun

خرید لباس کار

لباس کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی