rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

ریمل یکی از وسایل آرایشی است که برای زیبا کردن و درشت نشان دادن چشمها از آن استفاده می شود. ریمل با بلند کردن و پرپشت نشان دادن مژه چشم، جذابیت و زیبایی فوق العاده ای به چهره بانوان میدهد. 

یکی از تاثیرگذارترین اجزای صورت در روابط انسانها و معاشرتهای روزمره چشم میباشد. خانمها با استفاده از وسایل آرایشی مخصوص چشم، سعی میکنند، جذابیت و تاثیرگذاری خود را افزایش دهند. در نتیجه با گذشت زمان استفاده از ریمل در بین خانمها رواج پیدا کرده است.

ریمل از فرچه یا برس و یک محفظه که درونش مایع ریمل میباشد تشکیل شده است. با کمک فرچه مایع ریمل از درون محفظه خارج میشود و با کشیدن فرچه آغشته به ریمل روی مژه ها آنها را حالت دار و حجیم میکند.

ریمل

ریملها براساس نوع فرمولاسیون شدن آن به دو نوع بر پایه آب و ضدآب طراحی شدهاند.

ریملهای ضدآب از میزان کمتری آب استفاده شده است و قسمت بیشتر آن را روغن تشکیل میدهد.

ریملهای ضد آب در تماس با آب، مثلا در شستشوی صورت یا استخر و تعرق پخش نمیشوند و زیر چشم را سیاه نمی کند. با توجه به ماندگاری بالاتر و اطمینان از پاک نشدن آرایش چشم، استفاده از ریملهای ضد آب در بین خانمها بسیار رواج پیدا کرده است. 

خانمها نیاز دارند از ریملی استفاده کنند که زیبایی چشم هایشان در طول روز حفظ شود و بدون نگرانی از پخش شدن ریمل و ریزش خورده ریمل به زیر چشم به فعالیتهای روزانه خود مثل ورزش و استخر بپردازند.

اما بسیاری از افراد دارای چشمهای حساس و مستعد آلرژی هستند و زمان استفاده از ریمل این حساسیت چند برابر شده است. 

بررسی ها نشان داده است که استفاده از ریملهای ضد آب در مقایسه با ریملهای بر پایه آب حساسیت بیشتری در بین خانمها ایجاد میکند. 

 

علایم حساسیت چشم به ریمل

اگر شما هم یکی از علائم زیر را در هنگام استفاده از ریمل دارید توصیه میشود استفاده از آن ماده آرایشی را متوقف کنید تا آسیب بیشتری به چشمهای خود نزنید.

  • قرمز شدن چشم، خارش و سوزش آن

  • سرازیر شدن اشک از چشم

  • التهاب چشم و گل مژه زدن

  • حساسیت چشم به نور

زمانی که چشم به مواد تشکیل دهنده ریمل حساس باشد با هر پلک زدنی این مواد وارد اشک چشم میشود و نشانه های حساسیت به مواد، بروز پیدا میکند.

ریملهای ضد آب به نسبت ریملهای بر پایه آب به مژه ها آسیب بیشتری می زند.

ریمل

دقت کنید هر چه ریمل سخت تر از روی مژه های شما پاک شود آن ریمل برای مژه های شما مضرتر است.

ریملهای بر پایه آب با آب گرم و صابون به راحتی از روی مژه های شما شسته میشود. اما برای پاک کردن ریملهای ضد آب باید از مواد آرایش پاک کن قوی تری استفاده شود. 

به احتمال زیاد با این مورد مواجه شده اید، زمانی که از ریمل ضد آب استفاده می کنید، با آرایش پاک کن های قوی هم این ریمل از روی مژه ها به راحتی پاک نمیشود و باید فشار بیشتری به مژه ها وارد کنید. این کار باعث ریزش مژه ها و شکنندگی آنها میشود.

استفاده مداوم از ریمل های ضدآب باعث خشکی و نازک شدن تارهای مژه میشود. پس اگر به دنبال تقویت مژه چشم هایتان هستید استفاده از ریمل ضدآب را کمتر کنید.

روش پاک کردن ریمل از روی چشمها بسیار پر اهمیت است. این نکته را به خاطر داشته باشید که قبل از خواب حتما چشمهای خود را از مواد آرایشی پاک کنید. زمانیکه شما با ریمل میخوابید مژهها توسط ریمل بهم میچسبد و این باعث ریزش بیشتر مژه ها میشود.

برای پاک کردن ریمل از روی چشمهای خود یک پد پنبه ای آرایشی را با آرایش پاک کن چشم آغشته نمایید. چشمهای خود را ببندید و پد را روی چشمهای خود قرار دهید. بعد از چند ثانیه ریمل روی مژه ها نرم می شود و با کشیدن آهسته پد از بالا به پایین ریمل از روی مژهها خارج میشود. سپس چشمهای خود را با آب بشویید. 

این بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضدآب است که مژه بیشتری را از دست ندهید.

استفاده مداوم از ریمل ضدآب باعث آسیب به چشم میشود. اما میتوانید از این نوع ریمل فقط برای مهمانیها و استفاده کوتاه مدت از آن استفاده کنید و آن را با روش مطرح شده پاک کنید. سعی کنید ریملی که دارای کیفیت بالا و استاندارد است انتخاب کنید تا در عین داشتن چشمانی زیبا، سلامتی آنها را نیز حفظ کنید.

 

نظرات (۱)

واااااای دقیقا من همین اتفاق برای چشمم افتاد الان متوجه شدم که به اون ریمل حساسیت داشتم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی