rubisun

مجله ی برترین ها

rubisun

مجله ی برترین ها

  • ۰
  • ۰

شروع یک کسب و کار با وجود همه سختی ها و مشکلاتی که به همراه دارد، لذت بخش است. اما منظور از شروع یک کسب و کار جدید لزوما یک کار نو و جدید نیست. به عنوان مثال میتوان با تاسیس یک شرکت مشاوره یا هر شرکت دیگری یک کسب و کار را آغاز کرد. یا از طریق تاسیس یک مغازه یا حتی ایجاد یک سایت برای فروش محصولات نیز میتواند راهی برای کسب درآمد ما باشد. 

اما چقدر با مبانی حقوقی برای شروع این کسب و کار آشنا هستید. آیا با یک وکیل تهران در این زمینه مشورت کردید؟ آیا میدانید نحوه تنظیم درست قرارداد اجاره دفتر کار برای شرکتتان، قرارداد اجاره مغازه برای شروع کار مغازه یا قرارداد طراحی سایت برای یک کسب و کار آنلاین به چه شکل است؟

در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و مسائلی که باید به آن توجه کرد را با هم بررسی میکنیم.

وکیل تهران

ضرورت حضور یک وکیل تهران برای شروع کسب و کار

پیش از آنکه بخواهیم به بررسی نکات مهم و مبانی حقوقی برای تعدادی از کسب  کارها بپردازیم، ذکر این نکته ضروری است که داشتن یک وکیل تهران می تواند کمک شایانی به رعایت موارد حقوقی و جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر کند. باید گفت که هرچقدر هم که ما در مورد این موضوع اطلاعات کسب کنیم و از اطلاعات حقوقی خود را در این زمینه افزایش دهیم باز هم به اندازه یک وکیل تهران که فردی است که در این زمینه سال ها تحصیل کرده است و پس از حل بسیاری از پرونده ها در این زمینه، توانایی پیش بینی مشکلات آینده و حل آنها را پیدا کرده است؛ نمی توانیم درست عمل کنیم.

شاید با خود بگویید چرا عبارت وکیل تهران را عنوان می کنیم. پاسخ این است که به علت اینکه بسیاری از کسب و کارها در تهران ساکن هستند، باید وکیلی برای آنها در نظر گرفت که از نظر مکانی نیز به آنها نزدیک باشد تا بتواند به راحتی مسائل حقوقی را حل کند. وکیل تهران می تواند در حل مشکلات کسب و کارها به صاحبین آنها کمک کند. یک وکیل می تواند در مسائلی همچون تنظیم قراردادهای کسب و کار یا روابط بین کارگر و کارفرما کمک کننده باشد.

نکات مهم در تنظیم قرارداد اجاره مغازه

لازمه شروع کار با تاسیس یک مغازه، تنظیم قرارداد اجاره مغازه است. همانطور که میدانید قرارداد یک توافق دوجانبه است که برای جلوگیری از بروز مشکلات بین طرفین در آینده انجام می‌شود. پس اگر نکات مهم در تنظیم قرارداد اجاره مغازه یا هر قرارداد دیگری رعایت نشود، زمینه بروز مشکلات در آینده ایجاد می‌شود.

  1. مدت قرارداد: در قرارداد اجاره مغازه توجه به مدت قرارداد برای موجر و هم برای مستاجر بسیار حائز اهمیت است. مثلا اگر کسب و کارتان نیاز به مطرح شدن و برند سازی دارد باید مغازه ای با قرارداد بلند مدت اجاره کنید تا از ضررهای جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

  2. شرایط کار: در قرارداد اجاره مغازه حتما نوع کاری که میخواهید انجام دهید را ذکر کنید چرا که بعضی از افراد فقط مغازه خود را به بعضی کسب و کارها اجاره میدهند.

  3. مبلغ اجاره: برای توافق بر سر قیمت بهتر است در سال اول بر روی قیمت معقولی به توافق برسید تا در آینده با افزایش مبلغ اجاره مشکلی برایتان پیش نیاید.

  4. سرقفلی: مهمترین موضوع در تنظیم قرارداد اجاره این است باید در مورد وجود یا عدم وجود سرقفلی توافق شود.

نکات مهم تنظیم قرارداد اجاره دفتر کار

قرارداد اجاره دفتر کار

برای شروع اکثر کسب و کارها حداقل نیاز به وجود یک دفتر مار است و برای تنظیم قرارداد اجاره دفتر کار نیز نکاتی وجود دارد که رعایت آن به جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات کمک شایانی میکند. نکاتی که باید در هنگام تنظیم قرارداد اجاره دفتر کار به آن توجه کنید شامل موارد زیر است:

  1. در هنگام امضا قرارداد اجاره دفتر کار حتما اصل سند مالکیت ملک را رویت نماید. 

  2. در صورتی که یکی از طرفین قرارداد اجاره دفتر کار شخصیت حقوقی می باشد، حتما دقت فرمایید که صاحبان امضا مجاز شخصیت حقوقی اقدام به امضا قرارداد اجاره نمایند. 

  3. در صورتی که یکی از طرفین وکالتا قرارداد اجاره دفتر کار را امضا می نماید، حتما وکالت نامه را مطالعه و از حدود اختیارات وکیل اطمینان حاصل نمایید.

نکات مهم تنظیم قرارداد طراحی سایت

شاید این روزها تاسیس یک سایت و کسب درآمد از طریق آن به یکی از رایج ترین راه ها برای شروع یک کسب و کار و یا توسعه آن باشد. اما برای ایجاد یک سایت نیاز است اسن مار را به یک متخصص طراحی سایت بسپارید و برای انجام این کار هم برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده نیاز به تنظیم قرارداد طراحی سایت است. در تنظیم قرارداد طراحی سایت نکات بسیاری وجود دارد اما در اینجا مهمترین موارد را بیان میکنیم:

  1. جزئیات کار و پرداخت: نکته مهم در قرارداد طراحی سایت این است که حتما جزئیات کار  مراحل پرداخت را ذکر کنید. بهترین کاری که میتوانید در این بخش انجام دهید این است که پروژه را بخش بندی کنید و برای هر قسمت هزینه و نحوه پرداخت را مشخص کنید.

  2. آزمایش سایت طراحی شده: در قرارداد طراحی سایت ختما این نکته را ذکر کنید که آزمایش سایت طراحی شده چگونه انجام می‌شود و بهتر است این کار توسط فرد ثالثی که در این زمینه متخصص است انجام شود. همچنین باید در قرارداد طراحی سایت مشخص شود که در صورت ایراد در سایت، طراح سایت مسئول حل آن است.

  3. تاخیر در تعهدات: همچنین در هنگام انعقاد قرارداد مشخص کنید که در صورت تاخیر تعهدات هر یک چه مقدار خسارت به طرف مقابل باید پرداخت شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد مهمترین نکاتی که برای تنظیم قرارداد ها برای شروع یک کسب و کار لازم است ذکر شود. همچنین شما میتوانید از یک وکیل تهران که در این زمینه تجربه و مهارت کافی دارد، کمک بگیرید. برای یافتن بهترین وکلا و دسترسی به مجموعه کاملی از قوانین و مقررات در این زمینه شما میتوانید به وب سایت یا اپلیکیشن شهرداد مراجعه کنید و به بهترین وکلا دسترسی داشته باشید. شما همچنین در اپلیکیشن حقوقی شهرداد میتوانید در ورد سوالات و مشکلات خود مشاوره دریافت کنید تا هیچ گونه ابهامی برایتان باقی نماند.

  • ۰۰/۰۳/۰۳
  • rubi sun

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی